Jag får panik.

Sv: Jag får panik.

Grattis ska man juh säga då :)

Hoppas att min hålle kommer vara lika duktig nästa söndag som din var i dag =)

ja brukar lära mig programmen först lite hipp som happ sen gå med fingrarna på mitt uppritade papper(ritat en dressyrbana) sen tänker ja om och om igen när ja ska somna hur ja rider sen somnar ja alltid innan galoppen för de är så tråkigt.

Tackar tackar!!

Inte nog med det så nådde vi målet som min tränare la upp för mig, vilket jag såg som en omöjlighet.

Hoppas det går bra nästa helg!

'KL'
Ett gott tips de som tävlar orutinerade hästar.

SKRITTA HÄSTEN PÅ LÅNG TYGEL ETT VARV. o låt den titta lite.

Hur gör man i vanliga fall hemma eller om man åker o tränar?
Inte skrittar du in på tygeln o kör igång på en gång. Eller?

Gå in på www.stallbacken.com och se deras ritningar av programmen det kanske blir lättare...jag brukar även springa programmet eller rita det för hand flera gånger för att det ska sätta sig..lycka till!:)

break_a_leg skrev:
Du får ha "ropare" om du vill, den som ropar får läsa som det står i programhandboken.

Jaa det där har satt myror i skallen på oss i stallet! En tjej gjorde Grönt Kort-testet och fick en fråga om på vilka tävlingar man får ha ropare och vi blev allihopa väldigt fundersamma!

Hur högt upp får du ha ropare? Gäller det både häst och ponny?

Anledningen till att man blir så fundersam är kanske att det inte förekommer så ofta! :D

Plugga in rätt bara;) när jag skulle rida LA:3 hade jag pluggat fel och kom på det dagen innan. Min tränate som jag skulle rida för någon dag innan tävlingen blev väldigt fundersam när jag red "mitt" program, en del vägar var alldeles för svåra för LA:eek: :rofl:

I början hade jag svårt att lära mig programmen, gjorde själv lappar med alla bokstäverna på och la ut dom i rätt ordning på golvet där hemma :) Eller om du har en liten gårdsplan hemma så kan du alltid "rita" upp banan i grusen och sen gå den, Jätte roligt :D
Och för att göra det lite extra kul så kan du låtsas att du är hästen och fatta galopp göra ökad steglängd! Helfestligt :banana:

/Jossan

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2