Hur mycket tränar ni era hästar?

Sv: Hur mycket tränar ni era hästar?

Det beror på om det finns någon som kan köra mig och om det över huve taget finns en tävling. Men den här månaden blir det tre, nästa två och i juni bara en, så som det ser ut just nu.

Jag tränar min ponny 6 dagar i veckan varav 1 gg i veckan på ridskola och 1 gg i veckan i ridhus själv sen så är det ut i skogen och tränar lite och en dags vila och 2 av dessa dagar har min medryttare ponnyn :)

mitt halvblod tränas 5-6 gånger i veckan. det är en sent tagen 7-åring som tycker att träningar är det bästa som finns, en inställning som jag vill behålla.
jag tränar dressyr för tränare en gång i veckan och hoppträning för tränare en gång i veckan. resterande dagar brukar vi rida i skogen, klättra, eller nån gång ibland slipa lite i paddocken, 2-3 ggr i månaden är det tävling på helgen också.

jag har lagt upp ett schema för mitt nio-åriga sto. dels för att fasta rutiner ger trygghet i vardagen både för häst och ryttare och sedan också för att man ska slippa stå där och försöka komma på vad man ska göra och föröka minnas vad mna gjorde för några dagar sedan. jag kör hårdträning två/tre dagar i veckan och de andra dagarna rider jag ut i skogen och om underlager är bra kanske jag gör några lösgörande rörlser och tempoväxlingar. en dag i veckan har jag gett min häst en vilodag.

om din häst inte är van vid hårdare träning måste du naturligtvis börja sätta igång den försiktigt. me´n det vet väl alla:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 503
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 144
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 577
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2