Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag i princip gav bort en häst en gång på avbetalning (tog lite mer betalt än här men yngre häst), jag behövde verkligen bli av med den och köparen var den bästa som kunde tänkas och hade begränsad ekonomi som skulle bli bättre (hade precis pluggat klart). En häst kostar ju rätt mycket varje månad, jag blir lite mörkrädd när jag ser bekanta som månad efter månad har ute annonser på hästar med pris på 250000 som typ inte gjort något, är högst ”mediokra” (dvs en häst jag som hobbyryttare gärna hade köpt om jag letade häst, inget extra men trevlig individ), och som står uppstallade hos utbildare med fullservice. På de 4 månader hästen funnits på annons hittills hade ägaren kunnat sänka priset med säkert 60-70000 . Sidospår, men Ts , vill du köpa häst så köp! 17 är ingen ålder och det finns inga garantier att en yngre häst varken lever eller är ridbar mer än några år ändå, om man ska vara rent krass.Det är så bra att jag hade undrat vad haken är...
Ja alltså det är något som jag funderat över. Jag upplever att många hästar idag inte säljs privat utan via förmedlare eller utbildare för mycket pengar fast än de inte har gjort något, inte alltid ligger i fas med sin utbildning och inte alltid har någon fin stamtavla (gäller såklart inte alla). Min teori har varit att man går så mycket plus i hästförsäljningen ändå så att man kan kosta på sig att anlita en förmedlare och då slipper rodda i försäljningen själv. Det är väl inte helt ovanligt att det uppstår problem vid hästköp och att köpare vill reklamera (nu baserar jag detta på vad jag läst i media).Jag i princip gav bort en häst en gång på avbetalning (tog lite mer betalt än här men yngre häst), jag behövde verkligen bli av med den och köparen var den bästa som kunde tänkas och hade begränsad ekonomi som skulle bli bättre (hade precis pluggat klart). En häst kostar ju rätt mycket varje månad, jag blir lite mörkrädd när jag ser bekanta som månad efter månad har ute annonser på hästar med pris på 250000 som typ inte gjort något, är högst ”mediokra” (dvs en häst jag som hobbyryttare gärna hade köpt om jag letade häst, inget extra men trevlig individ), och som står uppstallade hos utbildare med fullservice. På de 4 månader hästen funnits på annons hittills hade ägaren kunnat sänka priset med säkert 60-70000 . Sidospår, men Ts , vill du köpa häst så köp! 17 är ingen ålder och det finns inga garantier att en yngre häst varken lever eller är ridbar mer än några år ändå, om man ska vara rent krass.