Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

V
Dressyr min häst vänder ut rumpan ett steg snett till vänster i halten. han gör en jätte bra halt först, sen kör han ut den.. nån som vet varför...
Svar
8
· Visningar
1 005
Senast: Gwaeron
·
N
Dressyr Vad gör man som ryttare för fel om man lägger över för mycket tyngd i ytterstigbygeln vid arbete på volt? Jag gör likadant i båda varven...
Svar
7
· Visningar
1 103
Senast: _NMBA_
·
E
Dressyr Jag har en förmåga att vrida ut mina underskänklar, och skänkla med hälen, jag vet att jag inte är tillräckligt stark i mina ben för att...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: mackan
·
Dressyr Har någon bilder eller filmsnutt på en exemplarisk skänkelvikning??? Så bra så man kan säga jaha det är sååå det ska se ut och sträva...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 899
Senast: lektra
·
A
Dressyr Jag har STORA problem med ryggning. Min häst ryggar snett till vänster. Hur väl jag än förbereder mig, så behöver jag inte mer än tänka...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: annmarie
·
J
Dressyr Vill gärna ha tips på hur jag ska jobba hästen när vi nu ska börja med byten. ....rider förvänd galopp utan större problem, på...
Svar
7
· Visningar
3 026
Senast: jjeg
·
Dressyr Dags för debut!! Vad får man ha för klädsel? Måste man ha kavaj och ridstövlar eller kan man tävla i klubbjacka med vit polo under och...
Svar
4
· Visningar
1 251
S
Dressyr Kanske lite barnslig fråga men jag är intresserad av att höra hur långt ni andra har kommit med era 4-åriga blivande dressyrhästar...
Svar
13
· Visningar
1 445
Senast: Zandrizzz
·
C
Dressyr Jag är inte så insatt i dressyr för ponny, men vad är det som ingår i ponnydressyr på litet högre nivå? En ponny på vårt stall som sägs...
Svar
11
· Visningar
1 460
Senast: Lancet
·
Dressyr Jag har sex veckor på mig för toppa formen till en kvaltävling för Fjordhäst SM. Två senaste helgerna har jag ridit LA:1 med 46 och 48%...
Svar
11
· Visningar
1 448
Senast: Jaffa83
·
L
Dressyr Jag har haft en tendens att rida med alldeles för mycket stum hand på min häst och sitta med handbromsen i. Detta har skapat ett...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: LilyAnne
·
Dressyr Har ett problem som jag behöver lite synpunkter på. jag har lagt märke till att jag gärna rider med ganska "breda händer" Alltså ganska...
Svar
14
· Visningar
1 293
Senast: kallstrom
·
L
Dressyr Jag såg här om dagen i en proposition att det stod så här under en klass: "Öppen för alla icke placerade ekipage under 2005" T.ex...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Lucky_Me
·
Dressyr Är det tillåtet att ha rosetten i svansen från framridningen kvar inne på banan? Har hört två olika versioner och misstänker att det...
Svar
13
· Visningar
2 726
Senast: Angua
·
K
Dressyr Nu vill jag veta hur många som använder smink vid tävlingar, med tanke på hur länge man kan stå och putsa hästen så är det kanske lite...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 253
Senast: Angely
·
J
Dressyr Hej, jag har lite funderingar kring min träning med min medryttarponny. Vi har ett problem med att hitta rätt form, takt och tempo...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Spiggen
·
W
Dressyr Jag ska för första gången rida ett L:B 1 pogram på söndag, och är jättenervös. Grejen är den att innan har jag tävlat L:C ett antal...
Svar
13
· Visningar
986
Senast: wonderday
·
Dressyr i ett dressyr pogram? Räknade ihop alla poängen och fick det till 107, men så har bommaren skrivit 139... av 260... Hur räknar man...
Svar
7
· Visningar
1 609
Senast: bibban
·
S
Dressyr Vad kan man göra åt en häst som verkligen inte vill ta stöd på bettet, speciellt inte på yttertygeln. Övningar och ev bettbyte. Rider på...
Svar
12
· Visningar
1 509
Senast: Silly
·
P
Dressyr Jag lärde mig en sak idag som jag tänkte att jag kunde dela med mej till er andra ... : man ska inte ta mer i tygeln än vad man driver...
Svar
4
· Visningar
1 258
Senast: Gwaeron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Löpband till hund?