sminkar du dig innan dressyrtävling?

Sv: sminkar du dig innan dressyrtävling?

japp, sminkar alltid mig på tävling, ser så blek ut annars o känner sig lite piggare med smink på :P

Jag har i stort sett bara lite mascara på mig, och concealer ifall det behövs. Jag orkar verkligen inte fixa till mig inför tävling :p

Domare 1: Lite för lite mascara där, drar ner på den punkten.
Domare 2: Snygg make up, förstärker det allmänna intrycket med 2 poäng!
Domare 3: Aldeles för uppspacklat och piercing också, 0 poäng där!

Btw, brukar jag inte sminka mig på tävling :p Det hinns det inte med på morgonen!

Haha håller med.
Jobbar med hästar och skulle aldrig få för mig att gå upp mer tidigt än vad jag redan gör för att sminka mig för hästarna :D Och vad hjälper det att jag har maskara på mig om resten av jag ser ut som en lorthög, bara efter morgonstallet :angel:
Inför tävling gör jag det inte heller, orkar inte och dessutom syns det inte mycket under hjälmen. Jag gjorde det faktiskt ett tag på tävling, det är ju så mycket folk som ser en, men efter en hel dag när man är smutsig och trött såg jag värre ut med sminket än om jag hade varit utan :crazy::D

Jag sminkar mig alltid när jag tävlar. Iaf lite mascara, rouge och concealer.
Vill ju se pigg ,vaken och fräsch ut även om klockan är halv 6 och jag är dyngtrött.

Marcolio skrev:
Domare 1: Lite för lite mascara där, drar ner på den punkten.
Domare 2: Snygg make up, förstärker det allmänna intrycket med 2 poäng!
Domare 3: Aldeles för uppspacklat och piercing också, 0 poäng där!

Btw, brukar jag inte sminka mig på tävling :p Det hinns det inte med på morgonen!

hmm stildomare :rofl:

Jag sminkar mig. Men bara ögonbrynspenna kajal och/eller eyeliner och mascara.

Jag sminkar mig alltid, man måste ju se fräsch och fin ut.
Hästen fixas, varför skulle jag se ut som en ofräsch slashas?
Förstår inte att folk anstränger sig så med hästarna och sen inte ens sätter upp håret eller har det i en trasseltofs, folk ser över lag väldigt hafsiga ut iaf på lokal/regional nivå.
Använder concealer, foundation, rouge och mascara.

Varför skriver alla att dom ser ofräch osv ut utans mink? Är det ingen som tycker att man ser frächare ut när man är naturlig. Tycker det är rätt roligt när man ser dom hära som sminkar sej took mycke, haha som att hästen ser det ändå då? Hästen dömmer ju faktiskt inte efter utsende utan efter hur den behandlas. Men jag klankar inte ner på dom som gör det heller, inte så jag menar. Trivs ni med det so go on!=)

Men om man går upp vid fem för att åka på tävling så ser man ju inte så där underbart pigg och utvilad ut.
Man sminkar sig för att förbättra, man ser förhoppningsvis inte anskrämlig ut utan smink men att förbättra helheten är aldrig fel.
Varför lägga ner tid på hästen men inte sig själv? Ekipaget ska ju se fint ut, inte så tjusigt när hästen är hur fin som helst och ryttaren ser ut som sju svåra år.

Nu ger ni mig ångest, jag kommer ju aldrig att våga tävla igen! Jag ser ut som sju svåra år, vare sig jag är sminkad eller ej, vågar inte lämna huset nu ju.. :crazy: :angel:

Asch, man behöver ju inte se ut som en skönhetsdrottning, men att se välvårdad och pigg ut på tävling med uppsatt hår (ingen jävla trasseltofs under hjälmen :devil: ) är ju nästan en självklarhet.
Jag ger mig själv 15 minuter på tävlingsmorgonen och förhoppningsvis ser jag inte alltför hemsk ut :D

Jag sminkar mig aldrig till tävling, för den sakens skull innebär det inte att mitt hår ser ut som ett trasselsudd :). Alltid noga med att sätta upp håret snyggt. Lägre knut om jag ska ha hjälm och lite högre om jag ska ha hatt.

jag skulle kunna lägga ut en bild på hur jag ser ut osminkad sådags på morgonen som dressyr oftast brukar vara, men jag vill inte skrämma slag på någon.
osminkad har jag varken ögonbryn, fransar eller någons o helst hudfärg, folk tror att jag är dödssjuk, DÄRFÖr vill iaf jag sminka mig och därmed se fräschare ut...

Håret är en helt annan sak, det sätter jag alltid upp under hjälmen eller i hårnät på dressyr.
Stör mig fruktansvärt på folk som har strassligt hår fladdrande på ryggen :angel:

nej. de är de som är så skönt med hästar, att jag inte behöver ha det..

MEN ibland när man inte han duscha dan innan tävling eller ser ut som ... kan det hända att jag plockar på lite foundation och mascara men det är bara när jag har en !massa! hästar på tillridning vilket inte är jätte ofta

Senast ändrad:

Jag tycker ändå håret och smink hör ihop, eller ja inte direkt men det är så otroligt många som ser helt hafsiga ut på hästar som är så fint iordningjorda, dom ser helt slutkörda ut med mörka ringar under ögonen och håret hänger och slänger :eek:
Men jag är väl mån om att det ska se bra ut, även om det inte går så bra när jag tävlar än p.g.a. orutinerad häst bryr jag mig extremt mycket om hur vi båda ser ut.

*knapplån*

Solpuder som rouge, concealer vid behov, ögonbrynspenna och lite
mascara. Då ser jag bra ut, pigg och fräsch. Känner mej så också.

Håret är jag däremot jättenoga med ;). Har tre olika frisyrer som
jag använder i olika grenar;

Dressyr; fläta som jag rullar ihop till en knut eller hårnät och knut.
Hoppning; inbakad fläta på ryggen.
Terräng; Två flätor eller allt hår uppsatt och instoppat i hjälmen.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
916
Senast: MML
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 648
Senast: Ajda
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 909
Senast: Kajsalisa
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 484
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka