sminkar du dig innan dressyrtävling?

Sv: sminkar du dig innan dressyrtävling?

*kl*
Orkar inte sminka mig så tidigt på morgonen...men foundation och ngn enstaka gång mascara.

Kratus skrev:
Smink? Vad är det?!

Nej, men skämt å sido... jag sminkar mig ju inte ens till vardags så varför kleta på något bara för att det är tävling?

:bow: :bow: Precis som jag :p Haha, jag Orkar helt enkelt inte sminka mig, ingen har någonsin klagat och jag har rätt mörka ögonbryn och hyffsat svarta och långa ögonfransar :smirk: Men håret sätter jag ihop i en hästsvans och luggen åker upp snett uppåt :p

Jag har aldrig sminkatmig till tävling ser inte vitsen emd det.man har ett naturligt utssende och så länge man inte ser hafsig och slaffsig ut i övrigt, dvs illa klädd, fladdrande trassligt hår osv.
Och om det skulle ha någon inverkan på bedömningen så är dressyren på väg åt fel håll tycker jag.

Jochanda skrev:
Jag har aldrig sminkatmig till tävling ser inte vitsen emd det.man har ett naturligt utssende och så länge man inte ser hafsig och slaffsig ut i övrigt, dvs illa klädd, fladdrande trassligt hår osv.
Och om det skulle ha någon inverkan på bedömningen så är dressyren på väg åt fel håll tycker jag.

Men det har ju inte med bedömningen att göra. ;)

Dressyr är show, uppvisning! Klart att det ska se snyggt och stilfullt ut! Varför göra iordning hästen annars? När jag tävlar vill jag visa upp mig, har en "titta på mig attityd" det är klart som sjutton jag vill vara snygg då. :) Men det kanske bara är jag som är ful som stryk annars. :o

Ja det gör jag, dock naturligt (som alltid) plus att jag alltid skippar mascara på tävlingar. Iofs i vanliga fall också...

Det sa jag inget om attt häasten ska vara snygg är en självklarhet men att ryttaren ska varab sminkad känns lite förmycket för mig faktiskt, men det är ju upp till var och en.

Alltid smink på tävling, MEN inte sjutton sminkar jag mig när jag går upp...nej, jag kommer till tävlingen som ett utsketet äpple med trasselhår och mörka ringar. Efter jag anmält mig och tittat lite på framridningen går jag till sadelkammaren i transporten och där sker den stora förvandlingen:rofl:

Knapplån

Vad har ni för supersmink??
Jag använder aldrig foundation å puder å sånt, och tycker spacklade ögon med kajal och skuggor inte ser frächt sportigt ut! (Det är ju partymake för sjutton!!)

så då skulle man kunna ha mascara och läppstift, men nää.. äter alltid saker på tävling och dricker massa kaffe och gnuggar mig alltid i ögonen på morgonen...

skulle bara få mascara under ögonen

sånt ansiktsspackel rinner inte det när man blir svettig??
Dessutom tycker jag man ser så fräckt snygg ut när kinderna blir lite rosiga! (vilket inte syns om man har massa lager)

Håret och kläderna är jag däremot toknoga med och har ofta nyfärgat hår på tävling

ni har aldrig funderat på att ni kan se ut som fan pga att ni har smink? Har man en ren å fin hy som får lagom med sol och vitaminer så ser man ju som bäst ut då :) möjligtvis lite mascara å läppglans men huden blir ju bara fulare med massa smink :) men okej sen finns det undantagsfall som inte kan få någon lätt brun färg och är helt färglösa men då kan man ju färga fransar å ögonbryn å se fräsch ut med bara en liten brun utan sol tan eller nåt som ser mer naturligt ut :)

Numera sminkar jag alltid mig vid tävlingar.
Detta pga att jag en gång "lämnat sminket hemma" och bilderna från den tävlingen var allt annat än fina. :crazy:

Jag har smink på tävling. Tycker att det får en mycket bättre helhet på ryttaren ansikte. Men inte så jätte hårt.

Jag är så jäkla snygg ändå...:p ;)

Skojade bara...nä, jag sminkar mig inte annars heller. Är ungrare så jag har svarta ögonbryn och fransar samt mörkbruna ögon och hår och ganska röda läppar ändå. Däremot så solar jag lite grann på solarium och mycket ute i solen för att få lite mera färg.

Men en konstig sak är att jag alltid blir så rödrosig om kinderna när jag är ute så folk har faktiskt trott att jag haft rouge på.

Lancet skrev:
japp, sminkar alltid mig på tävling, ser så blek ut annars o känner sig lite piggare med smink på :P
Exakt samma med mig. inte alltid men. Eftersom jag är naturligt blond syns inte mina ögonfransar..och det ser konstigt ut. Dessutom har jag ju inte så mycket pigment, så man är rätt blek om det är på vintern. Och man ler helldre mot dommaren om man inte känner sig som ett spöke.. Men det är endast Mascara och kanske lite rouge:p

Jag sminkar mej. Man blir lite gladare om man får syn på sig själv i spegeln o man ser fräsch ut och redo att ta sej an en hård dag av tävling och konkurrens! :D Fast jag sminkar mej ganska naturligt, mascara, kajal eller eye liner, rouge och concealer, ungefär nåt sånt. :d

-knapplån-

Sminkar mig alltid på tävlingar. Det har ju ingenting med domaren o göra, det är klart att de inte ger högre poäng för att ryttaren är snygg, men för min egen skull gör jag det. Jag hatar att gå runt och känna mig ful och det påverkar ju min insats om självförtroendet är på topp eller inte!

Har foundation, ögonbrynspenna, mascara, rouge, läppglans.

jag sminkar mig alltid på tävlingar. det ger ett bättre helhetsintryck om inte ryttaren är alldeles glåmig:angel:

Jochanda skrev:
Det sa jag inget om attt häasten ska vara snygg är en självklarhet men att ryttaren ska varab sminkad känns lite förmycket för mig faktiskt, men det är ju upp till var och en.
Men det är ju just det jag poängterar, varför lägga ner massa jobb på hästen men inte ryttaren? Förstår inte resonemanget? Då kan vi ju sluta bada/fläta/klippa/finputsa våra hästar. :idea:

Jag tävlar inte "på riktigt" men har varit med på några träningstävlingar, och snart är det dags för min och hästens första solouppvisning.
Visst sminkar jag mej, men det är bara mascara och rouge.:cool:

Immer

aldrig smink om ja bara ska till stallet men på tävling sminkar jag mej, vet inte varför igentligen men man ska ju känna sig töntigt prydlig ju.

ja, det gör jag. Tycker det ser mest "fint ut", men beror ju helt på hur man ser ut naturligt. Tävlar jag med hatt känns det extra viktigt, vet inte rikgit varför, men skulle nog aldrig kunna tänka mig att tävla utan smink.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
916
Senast: MML
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 648
Senast: Ajda
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 909
Senast: Kajsalisa
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 484
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka