sminkar du dig innan dressyrtävling?

Sv: sminkar du dig innan dressyrtävling?

Hej!
Alltså, jag sminkar mig i stort sett aldrig till vardags. Så på tävling är jag inte upplagd för en uppspackling utan det ska vara snyggt och bara förfina mina drag.
Foundation eller puder är jag inte så förtjust i just pga att det kan se översminkat ut i vissa ljus. Däremot använder jag ögonbrynspenna, kajal, mascara, läppglans (lite). Känner jag mig blek tar jag lite rouge bara så att jag inte ser död ut. :angel:
Sen ska jag villigt erkänna att det kan variera lite vilken klass jag ska tävla i. Med någon av unghästarna i lokal LC blir de bara mascara (då startar man ju ändå 08.00 och det ser skumt ut att vara målad)
men en Msv start i hatt kräver lite smink för att göra sig.
Tycker jag i alla fall./Malin

(Lite) rouge åh mascara aldrig massa smink..tycker inte det är fint med för mkt..

Smink, å smink.. ja säger som de flesta, man använder lite foundation, rouge och mascara för att se lite fräschare och framför allt piggare ut.. än vad man egentligen är kl. 5 -6 på morgonen.. :angel:
Och hinner ja inte sminka mig som "ibland" inte hinns med, så är de viktigast att jag hunnit med att fixa håret iaf.

sminkar mig inte speciellt för att det är tävling men går i princip aldrig utanför huset utan iaf lite mascara och oftast lite mer..

tycker det känns som att alla som tävlar dressyr är jättesminkade:smirk: men kan hålla med om att det ser bättre ut om ryttaren ser lite fräsch ch prydlig ut istället för som om man kommer direkt från sängen, och bara sovit 2 timmar....

Vissa morgnar kan man ju bara vakna upp och se sig i spegeln och " - Men jag ser ju alldeles fräsch och utvilad ut! Aldrig mera smink!" Dessa dagar blir det inget smink på tävling.

Om jag däremot känner mig trött och ser sliten ut, då åker det på. Men mest för självförtroende och att man ska känna sig snygg. Håret och kläderna, stövlarna spec. är ju oxå viktiga! :) å hästen :P

Jag brukar inte sminka mej så jätte mkt, Jag tar bara lite mascara. Jag tycker inte att man ska ha för mkt smink på sig när man rider/tävlar. Man blir ju ändå lite svettig o då kletar sminket sig. ( i allafall för mej) .

Gode gud... Domarna bedömer god ridning och en välriden häst, inte hur långa ögonfransar ryttaren har...!
Blev lite nyfiken på den där ridsport-artikeln som några nämnde, var kan jag hitta den?

Naturligtvis sminkar jag mig innan tävling och seriösare träning. På tävling (och seriösare träning...) ska man vara så snygg och prydlig som möjligt, och en lättare, snygg makeup gör att det hela ser mycket trevligare och prydligare ut. Dock ska ju naturligtvis sminkningen inte vara överdriven, men den ska vara där anser jag. I stallet, på fritiden och så, är jag däremot för det mesta inte sminkad. Men kommer jag direkt från skolan eller liknande går jag inte precis och tvättar av mig sminket bara för att jag ska till stallet...

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
916
Senast: MML
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 648
Senast: Ajda
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 909
Senast: Kajsalisa
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 484
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka