Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Dressyr ?? piaff eller passage? Varför?
2
Svar
24
· Visningar
2 621
Senast: Elinabergh
·
V
Dressyr hur övar man in att hästen ska länga på ett bra och fint sätt utan att öka allt för mycket?
Svar
10
· Visningar
1 138
Senast: ConnyPonny
·
B
Dressyr Hur laddar ni upp era hästar innan ni går in på banan? Så att det är taggade till max och ger allt när de kommer in! Vad gör ni på...
2
Svar
34
· Visningar
2 049
Senast: Breccia_
·
T
Dressyr När är hästen redo att starta en LC:1 på klubbnivå?
2
Svar
22
· Visningar
1 759
Senast: My_Spirit
·
Z
Dressyr Hej! Min häst "skruvar" benen i framdelsvändning vilket är skadligt, så vad har Ni för tips på det? Jag har försökt att göra en mindre...
Svar
9
· Visningar
1 972
Senast: zemra
·
Dressyr Ett stort problem för mig är att jag inte kan hålla handen stilla! På vissa hästar går det bra, om de är lite stadiga i munnen. Men på...
Svar
14
· Visningar
2 467
Senast: Gwaeron
·
Dressyr jo mina vänner, det är nämligen såhär att när jag rider för min tränare ber hon ofta mig att korta tygeln.....(självklart hade jag juh...
Svar
8
· Visningar
1 058
Dressyr Hur lär ni in det? Försöker lära min häst det nu men det känns som det blir mer helkropssvändingar.... :p Så vill jättegärna ha lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 635
Senast: Axelle
·
Dressyr Det tar ungefär en 45 minuter, minus framskrittning, för mig att få min häst där jag vill ha henne. för att hon ska gå i någon sorts...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 473
Senast: Gilette
·
Dressyr Får man tävla med snook? Jag har tänkt att knoppa, får man ha sånna där svarta små rosetter i knopparna då? Tacksam för svar!
Svar
4
· Visningar
777
Senast: suisyola
·
Dressyr När man rider den ökade skritten, och har ridit klart den, ska man då korta tyglanra före, vid, eller efter att man har kommit till K?
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: Love_Maya
·
T
Dressyr Jag har äntligen fått min bråkstake att börja arbeta med en lång överlinje, i skritt. Men så fort han tar traven åker huvudet upp och...
Svar
8
· Visningar
955
S
Dressyr Hejsan. Imorrn ska jag tävla, så jag behöver hjälp NU!! Vad är Mellan galopp? det står det på pappret där man tränar till...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: mizz
·
Dressyr Tips mottages!! Enligt dressyrdomaren går min häst i en för öppen form, och det kan jag ju hålla med om. Men nu undrar jag hur man får...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: Kivina
·
Dressyr Du ska göra halt först frågar du hästen om den kan göra halt och den stannar inte.. sen ber du den att stanna, men de gör den inte...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Centaur
·
Dressyr min dam är väldigt känslig för sitt hjälperna, behöver bara räta på mig någon cm så stannar hon osv, men där ligger oxå problemet, när...
Svar
6
· Visningar
793
Senast: urkella
·
Dressyr För att undvika alla dåliga associationer till vad man läst någon annanstans - en ny tråd till. Jag anser att man kan och ska skola...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 753
Senast: malinsky
·
Dressyr Iaf på ponny, så hör man då och då om ekipage som startar program de inte är kvalade till enligt TR. Är det någon som vet om det...
2
Svar
29
· Visningar
3 404
Senast: Bubbla
·
J
Dressyr Jag undrar om någon kunde hjälpa mig med vilket sittben man ska ha vikten på, när man rider i öpnnan? Jag har hört dels att man ska...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: zazza girl
·
V
Dressyr nu har min häst börjat tappa bjudningen i dressyren:crazy: , hade superbjudning när jag köpte han för ca 8 månadersen.. jag har nog...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur