mellan/ökad/fri skritt, what?

Sv: mellan/ökad/fri skritt, what?

jag tror jag förstår vad du menar
Det måste vara ursvårt att formulera såna texter :crazy:så att det inte blir fel sak som premieras.

Min reflexion var mer att det biomekainskt blir mer ansträngaden att bära sig bakifrån ju längre hästkroppen är. med en kortare hästkropp så har du ju tyngdpunkten längre bak, längre hästkropp tyngpunkten längre fram.

Så att bara länga formen ger ju ingen ökning dikrekt utan som du säger faller det pladask framåt och springigt då.

Med min typ av häst så lär det ju aldrig bli någon ökad trav öht:angel: Om det skall bli någon längning och elasticitet så får man fokusera mycket på att rumpan skall orka lyfta framdelen :D
Ibland glömmer jag dock att ge plats fram :angel:
Hästen måste ju tillåtas att göra det man ber om...

Lite akademiska funderingar som sagt - men jag är ju lite insnöad :D

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Träning Har ridit en häst som är fullkomligt både skänkel/vikthjälps/röstdöv några gånger. Hästen, eller snarare ponnyn, är en D-ponny (åt det...
Svar
18
· Visningar
3 673
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka