Konkreta tips inför en härlig tävlingssässong!!

Sv: Konkreta tips inför en härlig tävlingssässong!!

Tack för ditt långa fina svar.
Det kan nog många ha glädje av.

Fler frågor o utsökta svar efterlyses.

Kurt kom nog med en ytterlighet;)

Trodde först att det var en AR-ryttare som du syftade på.
där tar man väl traven sist eller hur gör de?

Du har en vettig humor Axel!

Mitt exempel på ekipaget jag känner menar du?

absolut inte AR. dock från början hopp ryttare (MSV) som dock även rider/tränar dressyr för husbehov, men tränar det för en B-tränare....

*knapplån*

Jag slänger in mitt allra bästa tips för att förbättra sina tävlingsresultat på dressyrbanan:

Videofilma!

Och då skall du be den som filmar att även filma lite precis innan du ska in och rida programmet. Ofta rider man i ett annat tempo inne på banan än under framridningen. Jag är en sådan som gasar för mycket ibland och då blir den lätt lite hafsigt.

Att bli filmad är det bästa som finns, även om det är för djä**igt att se ibland. Jo, och titta gärna på gamla ritter någon månad senare och jämför... det är mycket nyttigt.

mvh Monika

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: cassiopeja
·
I
Dressyr Hej alla duktiga dressyrryttare! Jag skulle behöva lite tips... jag äger o rider nu för tiden islandshästar. Tränar dem genom...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Mow
·
T
Träning Jag har haft lite problem med mitt sexåriga sto som jag köpte för drygt två månader sen. Dels har har hon stegrat sig en del när jag...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: topsy_turvy
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka