HJÄLP! Han vill inte jobba

Sv: HJÄLP! Han vill inte jobba

Tog ett tag innan jag hittade något "bollfenomen" för du hänvisar mest till det.
Men till slut hittade jag något om att sitta på bollar, är det det du menar?

mumrikan skrev:
Men till slut hittade jag
något om att sitta på bollar, är det det du menar?
Nää.
Du sköter takten o farthållningen genom att använda ditt säte på samma sätt som du håller en boll i studs.
Om du vill ha en snabbare takt=handens inverkan på bollen för att hålla den i studs på låg höjd, använder du med rumpan.

Långsammare takt med mer höjd i steget = hålla bollen i studs högt upp.

Ont i bakknäna.... Behöver inet synas som hälta böjprovsreaktion, bar aatt det stramar lite i seno roch muskler runt om knäet och i rumpan.
Att han stått skadad styrker min gissning.
Botas med klättring, i mängder, rask skritt på lång tygel en timme om dagen, galopp långa och långsamma på rak mark.
Förvärras av paddockarbete tills du "töjt ut" bakdelen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 262
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar