Små hästar i dressyr

Sv: Små hästar i dressyr

Champion skrev:
Så sluta gnälla och rid.

:bow: Det har jag tänkt många gånger när jag har läst den här typen av trådar:cool:
Det är ett fasligt pipande om att domaren dömde ner för att...
Lite självransakan kan faktiskt vara mer än önskvärt mellan varven.
Jag säger inte att det inte finns orättvisor, men folk verkar för jämnan glömma bort att dressyr är en bedömningssport och det som bedöms är bla ryttarens förmåga att få hästen att göra det den ska. Sanningen smakar väldigt illa ibland:cool:

Champion skrev:
Så sluta gnälla och rid.

:bow: :bow:

Det känns ändå som om det börjar bli mer och mer "accepterat" att tävla med liten häst bland stora hästar. Och även om man kanske blir neddömd så är det inte hela världen. Det kommer alltid finnas folk som tycker annat än vad man själv tycker, och det kommer förmodligen alltid att finnas de som inte accepterar små hästar bland stora. That's life.

Champion skrev:
Både min mamma och jag tävlar små hästar(under 160 cm) och vi blir placerade på dem. Mammas häst tävlar s:t George och det är ingen domare som säger nåt om att de är små. Så sluta gnälla och rid.;)

jag gnällde inte :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 017
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 863
Senast: Habina
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar