Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
  • Låst
Dressyr Hejsan ! Jag undrar vad som gäller för Dressyr Clear Round. Ska det vara samma klädsel som på Lokala tävlingar? Är det något...
Svar
1
· Visningar
816
M
Dressyr Tävlade igår för första gången. Det gick bättre än jag väntat mig, allt flöt bra och jag var jätteglad. Jag missade rätt mycket i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 236
Senast: Alexandras
·
Dressyr Hello! Jag är lite förvirrad när det gäller procenten i programmen. Jag har fått för mej att allt över 50% är "godkänt" och att allt...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 148
Senast: traloppan
·
Dressyr Nu när jag läst ytterligare en tråd om vikten i handen och kandar, så måste jag bara fråga några saker. Och jag hoppas att inte fel...
2
Svar
23
· Visningar
6 578
Senast: Darbhanga
·
Dressyr Vari ligger skillnaden tycker ni? Hur gör ni för att uppnå respektive ökningar? Här kan det bli spännande, eller vad säger NI?:idea:
2
Svar
27
· Visningar
5 188
·
Dressyr Hur högt upp i procent kommer egentligen ett ekipage där hästen kröker fint på nacken, har rätt ordinära gångarter men går avslappnat...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Degree
·
M
Dressyr Hej! Min häst blir spänd och sänker ryggen, liksom inte går med ryggen höjd och går under sig när han ska gå i form och bakdelen och...
2
Svar
21
· Visningar
1 941
Senast: mjauen
·
Dressyr Jag har en förmåga när jag rider att vika handlederna innåt. Min tränare tjatar förstås på mig när jag rider för henne, men det blir så...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Hallonsoda
·
M
Dressyr hello! jag ska göra min första kür, bara på klubbnivå på skoj. dess nivå kommer att vara på LC/LB/LA. jag har en ganska pigg häst, med...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Elinabergh
·
Dressyr Vet nu inte om denna tråden ligger rätt. Men om inte så kan ni väl flyttaden och inte ta bort den, är ni snälla. Har en ponny som jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 495
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr För att ge hästarna och sig själva rutin? När har man kommit så långt att man vågar ge sig ut och rida clear rounder och klubbtävlingar...
2
Svar
36
· Visningar
1 913
Senast: inspir
·
Dressyr Nu när hästen går på bete en bit från stallet har jag inte samma möjligheter att dressyra i padocken. Därför kommer det bli en hel del...
Svar
11
· Visningar
964
Senast: Korven
·
Dressyr Måste man ha kavaj vid programridnings clear round? Har tyvärr "vuxit" ur min 20-åriga:o kavaj och har inte lust att köpa någon ny...
Svar
1
· Visningar
1 270
Senast: Fidelity
·
O
Dressyr Jag är i behov av hjälp o tänkte att ni bukare kan hjälpa mig! Hur får man hästen att verkligen arbeta i riktig form med bakben. Och hur...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: concierge
·
Dressyr vad ska man ha för kläder på sig på en dressyrtävling? är det vita ridbyxor, plastrong, kavaj och ridstövlar som gäller? eller kan man...
Svar
9
· Visningar
4 264
Senast: springsten
·
H
Dressyr jag förstår inte... jag var och tävlade min första dressyrtävling idag, LC. min häst är en hopphäst, vi tävlar på msv-nivå och det går...
Svar
14
· Visningar
1 418
Senast: Immer
·
V
Dressyr dagens andra tråd :banana: :banana: men jag måste bara få höra med er koka dressyr ryttare och andra allvetare :) :) min lilla...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: vickis-pajala
·
D
Dressyr Hej alla glada dressyrare! Jag skulle behöva träningstips på hur jag kan få min stora häst (180) på 9 år att länga på stegen i trav...
2
Svar
21
· Visningar
10 392
Senast: Venezuelas
·
Dressyr .....Tar ett ekipage att genomföra ett enklare dressyr program??
Svar
3
· Visningar
851
Senast: suisyola
·
G
Dressyr hur brukar ni göra för att memorera dressyrprogram? rider ni igenom dem flera gånger, eller sitter ni och ritar ridvägarna?
2
Svar
25
· Visningar
2 198
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar