komma upp i formen?

Sv: komma upp i formen?

Hej! tänkte lägga mig i lite med vad jag tycker och mina erfarenheter. Min häst var relativt låg när jag började rida henne, då lärde jag mig ordentligt att rida bakifrån och fram, och se till att bakdelen alltid är aktiverad. den kan vara aktiverad även fast dom går lågt och (som många andra sagt) i och med det till slut orka gå med så bra undertramp att framdelen höjs automatiskt. Jag red med "normal" handoch med mycket ben, mycket innerlår. när jag kände att hon försökte slippa undan så klämde jag med innerlåren(inte för länge) och drev på med sätet och det blev bättre och bättre. nu är hon faktiskt riktigt bra, men hon har lite svårt att muskla bak, inte för att hon jobbar fel utan för att hon har det "medfött". lycka till :)

Liknande trådar

Dressyr Jag har en häst som jag haft drygt 6 mån och nu behöver jag lite tips på hur jag kan lösa det problem vi har. Han vill gärna hänga i...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 607
Senast: Görel
·
Ridning Ja, mitt självförtroende när det kommer till ridningen är riktigt dåligt. Egentligen borde det inte vara så dåligt när det egentligen...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 829
Senast: Magiana
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: Rebeckafalk
·
A
Hästvård Rider en häst som i somras hade stått ett antal veckor och är nu fullt igång. Hästen har en aning dålig extriör, överbyggd, lång rygg...
Svar
13
· Visningar
1 745
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka