Sv: Procent

Lickety skrev:
*Fick en vision av Lussan på en varmblodstravare* :D

Haha, jag tror att det skulle se bra ut!! En bra ryttare plockar fram det bästa ur hästen :)

Ok, mediokra gångarter sätter ju stopp för det hela, men en medioker häst har ofta (jag kan ha fel) en medioker ryttare, och då kanske det inte blir bättre än så.

Men det var hästens förmåga jag svarade på, så nog tror jag att hästen klarar en hel del, utan klantarna på ryggen som ställer till det (mig apselut inräknat i kategorin klant)

Och ja, det var i teorin jag menade.. :)

Håller med dig till en viss del. Jag tror också att alla hästar kan förbättras med rätt ridning, men om man inte är ett geni och har allt medfött (gäller de flesta ryttare) eller inte har tillgång till tränare jämt är det oerhört svårt att förbättra en medioker häst till 70% nivå. På en sådan häst har du inget gratis och måste jobba oerhört hårt och målmedvetet för att lyckas.

Har ridit på 72 %, trots felridning.

Men hästen är så bra så att man har ännu mer att spela på.

Dens enda hinder att nå de riktigt höga %- talen -är jag:crazy:

säger inte emot dig heller.

Det är därför jag tror att de flesta hästar har förutsättningar att gå lätta klasser på höga procent, bara de har en ryttare som kan lyfta fram dem

det där med procent kan skilja så mkt!!
blackouter, det kan ändra procenten en hel del ;-) jag vet

Senast ändrad av en moderator:

men sist jag tävlade fick jag bara 55,93% :o men jag fick ändå en 3:e plac. av 24 ryttare ! Så det betyder ju intye att manm inte har en chans att få rosett bara för man inte fick över 60% :d

"Lyckos dej"... :crazy: Men jag vet, har också hafft en sånn på utbildning, en häst som fick 72 % i första starten när den gick "sådär" o jag var halvnöjd med resultatet. Den var så bra att den inte skulle ha mindre, trotts att den då gick på halvfart..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 103
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII