Aktivera bakdelen?

Sv: Aktivera bakdelen?

FlipTheFrog skrev:
Hur man gör öppna och sluta:
När man har kommit till det att man kan rida ett steg i t ex högersluta, ett steg i högeröppna, ett steg i högersluta, högeröppna etc så har man snart trampet där! Men det kräver att man har 'styrketränat' med skolorna en längre tid.

Du hade väldig fin förklaring på öppnorna och slutorna men jag måste fråga om det sista du skrev. Om vi börjar med hö bak - ett steg in under kroppen i hö öppna, vänster bak ett steg i under kroppen i hö sluta. Är det möjligt att "ställa" om så fort eller krävs förflyttningar med både hö och vä bak i öppnan innan hö bak börjar leda in i slutan? Gör du det i skritt eller trav?

Sv: Aktivera bakdelen?

Du kan träna piaff, passage, levad, capriole... det är mycket aktiverande för bakdelen :angel:

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Lejd
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur