Pyssel in för dressyr tävling.

Sv: Pyssel in för dressyr tävling.

Oktober skrev:
En liten fråga: Vad tycker ni om hovskägg på hästen?
Jag tävlar i för sig hoppning och min häst har hovskägg. (hon har dock inte så mycket) Men i allmänhet, vad tycker ni?

Fullkomlit älskar hovskägg!:love: Aldri nånsin att de åker av, varesej vad alla tycker. Hästar ska ha hovskägg, så é de bara!:p Å likadant me manen, hästar ska ha lång härli man!:love: *vill inte veta va alla dressyrdommare tänker om mej*

Jag gör också som alla de flesta: duschar, knoppar, ryktar, klipper svans, hovskägg och örontoffsar dagen innan och sen på själva tävlingsdagen borstar jag bara av honom från skiten han fått på sig under natten.
Ingen fläta i svansen, jag tycker inte att det är fint med lockig svans om den inte är lite självlockig. :)

Nu har jag bara tävlat min häst i dressyr en gång, men jag kör samma om jag ska iväg för någon tränare som jag inte rider för "till vardags" för att göra gott intryck!

Jag tvättar hästen på kvällen, borstar ur svansen noga med pälsglans, jämnar till nederkanten lite. Klipper bakom öronen och hovskägg. Skrubbar hovarna med diskborste och oljar dem med olivolja. (de blir mörkare och glänser lagom mkt.)
Pälsglansar rumpa och hals när han torkat till.
På morgonen flätar jag manen (ardennerfläta - lång man) och ev svansfäste. Ryktar lite till, torkar ur näsan och tar yttepytte olivolja på en handduk och orkar näsan, blir ursnyggt utan att kladda!
Ser till att utrustningen är renputsad också såklart!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 445
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka