Hjälp- Knoppa manen. Sammanfogad knopptråd

Sv: Hjälp- Knoppa manen. Sammanfogad knopptråd

veroa skrev:
Kl*

Är inte så insatt i dressyren än , vi ska deb. på söndag (21.e)

Men till frågan: Är det ett måste att knoppa?

Nej! Men det ser ju snyggare ut!
/anna

Jag har gett upp det min pålle ruskar på huvudet bara man tar i manen. Så till hösten så stubbas han :angel:

Det är inget måste men många hästar tycker jag er lite "finare" ut i knoppar. Om din häst har tjock man så kan jag föreslå att göra färre knoppar, det blir jättesnyggt och går snabbt..och är värt det, speciellt inför en dressyrtävling.
Lycka till!!

En häst med smal hals ska ha få och stora knopppar medans en häst med grövre, kraftigare hals ska ha många små :banana:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
588
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka