Hjälp-enkät

Sv: Hjälp-enkät

Jag har också svarat NÄ några gånger.. :o Men ofta är det då jag känner att Jisses min häst kan ju trava! :D

Men jag är lite osams med min kropp just nu. Koordinationen är inte exakt vad den borde vara i varje givet ögonblick och då får jag så dåligt samvete eftersom det känns som att jag sabbar för min häst.

Hon är fem och det är bara jag som har suttit på henne sedan hon var 2,5 år. Tänk vad långt hon hade kunnat komma om någon med bättre koordination hade ridit in henne. :o

ALLA BRA hästar kan inte hamna hos duktiga ryttare.
Din häst får nog vara mer häst än dessa- ett bättre liv.

1. Att komma fram i trav ur skritt - kniper med rumpan och trycker fram beckenet om han inte lyssnar på de så vader eller spö.
2. Att fatta galopp - spänner upp rumpan och flyttar sittbenen och tänker gung från ytter sittben till inner(haha dum förklaring)
3. Göra halt ur trav - håller om med benen och tar å hoppas på det bästa.
4. Rygga - lutar mej lite framåt och håller om med benen.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 423
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka