Tävlingsmänniskan har vaknat till liv igen..

Sv: Tävlingsmänniskan har vaknat till liv igen..

Man skulle kunna säga att vi inte har något problem att spänna bågen:D

Jag åker ut 2 ggr i månaden på dressyr om jag har tur och så tävlar han hoppning en gång/mån också. Nu var han iofs bättre sista tävlingen så i höst kanske det räcker med 1 gång/mån, han har iofs bara varit ute 10 ggr i hela sitt liv på dressyr så det är inte konstigt att han blir lite spänd men han är en spooky häst av naturen och kan hoppa till i ridhuset också. Det konstiga är att han aldrig är tittig i hoppning men det kanske blir FÖR mycket att titta på?

Jfrelin skrev:
Man skulle kunna säga att vi inte har något problem att spänna bågen:D

Jag åker ut 2 ggr i månaden på dressyr om jag har tur och så tävlar han hoppning en gång/mån också. Nu var han iofs bättre sista tävlingen så i höst kanske det räcker med 1 gång/mån, han har iofs bara varit ute 10 ggr i hela sitt liv på dressyr så det är inte konstigt att han blir lite spänd men han är en spooky häst av naturen och kan hoppa till i ridhuset också. Det konstiga är att han aldrig är tittig i hoppning men det kanske blir FÖR mycket att titta på?

kanske han behöver större utmaningar? Vet bara hur det är med min, om det händer för lite så passar han gärna på att bli rätt för ngt. Kanske dags för msv ändå?? :D

Jfrelin skrev:
Jag tycker man kan ge sig ut och tävla tidigt, rutin och erfarenhet kan man inte få för mycket av. Personligen vill jag inte rida lägre än LA för jag tycker de programmen under är så himla tråkiga:p

Min häst har det problemet att han är ganska spooky så han kan tvärnita mitt i programmet för en solkatt osv och det får jag ju en 3 på oavsett om det är en LB:2 eller en LA:4 och sen kan man få en 8 på nästa moment. Jag tror att du känner själv vart du ska ligga men jag tycker absolut du minst ska rida LB och då de svårare LB programmen. Här i Sthlm är det väldigt vanligt att folk rider klasser de redan är för bra för men det beror antagligen på att man så ofta blir bortlottad men jag tycker INTE det är okej att rida LA:4 ena helgen och MSV B:5 på 64% helgen efter:mad: låt oss ryttare som ligger på LA nivån få tävla de klasserna iställer..... sorry att jag hamnade lite OT:D

Ja, risken är väl att jag somnar själv under ett LC, men det kan vara en bra nivå att börja på för oss, att "bara styra runt" lite kravlöst för att få träning. Det är stora volter också så vi får nog plats innanför staketen i galopp med lite tur :angel:

Gissade att han var lite spooky.. Känner som bekant två Regazzonihästar till. :angel:

Kul att han varvade ner sista tävlingen! :)

ja, jag har bara tävlat LB:1 och LB:2 tidigare. Jag behöver nog långa banan för att öht få plats i dagsläget :)

Men då så! Bara att prova då! :)

Jag tycker att det är lite tråkigt att man så sällan får chansen att rida LB:2 tycker jag. I det programmet premieras en lösgjord häst, vilket passar mig och min snorkfröken bra.

aj, då... jag önskar mig ett program för en spänd häst med stora benrörelser och för hög i nacken...

varför sällan LB:2? är det en ovanlig klass?

Om jag har ridit på 40m-bana så hinner jag knapp öka förrän det är dags att minska.
en domare skrev 2 ggr att banan är lite för liten.

Fast det är ganska häftigt när man kan öka galoppen MYCKET o sen bara trampa ner i stigbygeln-bromsen a la cowboysare o vips är den tillbaka.

I alla fall i min del av Sverige. Hittar den alltför sällan.

Kanske, kanske, kanske är du lite överkritisk mot dig själv emellanåt?

/Linnéa - som idag sms:at min tränare att jag är en "välmatchad men helt talanglös ryttare". Välmatchad rörde delar av utrustningen som var ny efter Falsterbo..

Om jag nu inte får komma och rida din häst kanske du kan komma och rida min? :angel: :) Tror att du skulle kunna lära henne ett och annat... :D

malinsky skrev:
QUOTE] att "bara styra runt"
Jag red george bättre än msv b för där fanns inga åksträckor, man var tvungen att rida :devil: hela tiden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka