Tar ni hjälp av någon på framridningen?

Sv: Tar ni hjälp av någon på framridningen?

Anna-panna skrev:
Och det värsta som finns är när vissa har tränare/förälder med sig och tar upp hela ridhuset för att träna.
/anna

Fast vem har skrivit något om att ha framridningen som en extra träning?

Min tränare följer oftast med på tävlingarna och hjälper mig. Det är skönt!!

Jag menar att vissa har med sig tränare på framridningen och tar upp halva ridbanan för att öva på tex en volt hela tiden. Då är dom väldigt mkt ivägen:devil: :devil: :devil:

Man kan öva på en volt och ta upp plats utan tränare också...hehe Personligen tycker jag att om man blir så störd på att någon annan har en tränare med sig på framridningen så är man okoncentrerad på sig själv och sin egen ridning.

Jag tar hjälp av min tränare som oftas följer med mej på tävlingarna ;) :banana:

Jag klarar mig på egen hand, tycker inte om när folk ska hjälpa till på framridningen, då ska de bara svara på tilltal:angel:

är min tränare på plats så hjälper inte hon heller mig - på tävling ska allt vara klart och man ska ha en plan över hur man ska rida..

jag hoppar fram helt själv, har min mamma med, så hon kan höja och sänka hindren

När jag tävlade ponny så hjälpte ponnyns ägare mig eftersom hon visste precis hur hästen fungerade då hon tidigare hade tävlat samma ponny.

Nu när jag tävlar storhäst så klarar jag mig oftast själv. Om min tränare är med så hjälper hon mig om hon hinner. För det mesta har jag bara mamma o nån kompis med mig och på framridningsbanan vill jag inte ha tips av dom! :devil: Eventuellt bara småsaker som vrid om händerna, kom tillbaka lite o dyl.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 514
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fokus på harmoni och hästvälfärd i bedömningen av dressyr, valfritt med kandar i internationell Grand Prix, övervakad framridning och...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka