Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Dressyr Hej Finns det någon här som har en tränare som gör upp en skriftlig träningsplan/utvecklingsplan över dig och din häst? Skulle du...
Svar
14
· Visningar
961
Senast: Emale
·
W
Dressyr Hur långa sporrar får man ha när man tävlar på storhäst ute på lokaltävlingar? :bow:
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Akustik
·
C
Dressyr Vi har precis börjat tävla vår Connemara Silvery Pearl, inför varje tävling tvättas och flätas han kvällen innan. Men varje...
Svar
12
· Visningar
1 373
T
Dressyr Tyvärr försvann ju min tråd om min ambitiösa häst. Nu känner jag att jag måste tacka alla för goda råd och tips jag fick! Det funkar...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: mackan
·
S
Dressyr Hur gör man halt/halvhalt? Tacksam för svar :D
Svar
1
· Visningar
784
Senast: flashlight
·
Dressyr Brukar ni läsa på horseconnexion.org? Där presenteras i varje fall ny forskning och en av de senaste artiklarna handlar om gramantyglar...
Svar
15
· Visningar
1 892
Senast: Susan
·
E
Dressyr Jag ska tävla i L:C 2 och söker efteranvändbara tips. hästen jag troligast kommer rida gillar inte att vara ensam och när hon känner sig...
Svar
10
· Visningar
878
Senast: Evelyn
·
Dressyr hejsan! jag har en liten fråga, om jag ska beställa dressyr TR på Ridsportsförbundet hemsida så hittar jag bara "TR 2 -05 " men det...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Moppa123
·
K
Dressyr Hej alla bukare :) Jag ska snart starta en LA:2 och undrar om ni har några tips :) tacka tacka :banana:
Svar
8
· Visningar
963
Senast: axel
·
N
Dressyr Hur går en korrekt galoppfattning till egentligen? Jag har analyserat sönder den. Allt från ställning osv till skänkelhjälper alltså...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 011
·
S
Dressyr kan man få dispans att få tävla i bettlösa alternativ om man har intyg ifrån veterinär? Har ni sett någon göra det?
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Gecko
·
Dressyr Just det- hur ofta rider ni andra hästar än er egen, i ordentligt markarbete/träning? Tänkt på detta de senaste veckorna då jag ridit...
2
Svar
31
· Visningar
2 056
Dressyr Berätta hur ni gör! Försöker träna på det och då gör jag oftast så att sätet slutar rida,bromsar upp.Magen spänner jag till på ett sätt...
Svar
12
· Visningar
1 060
Dressyr Apropå ett inlägg i en annan tråd om flaxande skänklar så kom jag att tänka på detta i rubriken. Jag har själv varit med om ryttare som...
2
Svar
30
· Visningar
3 086
M
Dressyr Hur slitasamt e dressyr på benen när man e i dom högre klasserna?
Svar
7
· Visningar
959
·
H
  • Låst
Dressyr Hur benämner man klasserna i dressyren, och vilke rörelser ingår? :confused:
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Paxido
·
A
Dressyr Hej! Skulle bli glad om ja fick lite hjälp! :) Ska starta 1(antagligen 2) Klasser i morn! Lb:1 2006, jag skulle behöva lite tipps...
Svar
2
· Visningar
683
Dressyr Jag har länge saknat en bra dressyrjournalist, som verkligen är JOURNALIST, dvs en som tar sitt yke och sin uppgift att kritiskt granska...
2
Svar
27
· Visningar
2 067
Senast: mimus
·
Dressyr Känner ni på hästen när det jobbar rätt (trampar under sig, förlägger vikt bakåt osv) vs när den bara är avknäppt i nacken och sänker...
2
Svar
25
· Visningar
2 973
Senast: majola
·
Dressyr Hur ni för att lösgöra hästen i sidorna? Eller behöver man inte det?
2 3
Svar
40
· Visningar
3 344
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar