Tråd för Dressyrnördar

Sv: Tråd för Dressyrnördar

fio skrev:
Eric Lette var ju expertkommentator under OS på Svt 24 det var helt underbart att lyssna till eftersom han i stort sett satt och dömde och kommenterade samtidgt för oss som tittade och jag förstår inte varför dom inte sätter honom att alltid referera, eller så kanske det just berodde på att en hel del ryttare fick den kritik dom faktiskt förtjänade till skillnad från expertkommentatorn som dom har på Svt 1 och 2 som aldrig vågar säga något kritiskt om någon hon möjligtvis kan stöta ihop med.

Jag såg aldrig i svt 24:mad: Varför inte ha honom den kanal de flesta ser? Det hade ju varit kul att höra istället för.....nåja, inga namn eller negativa omdömen var det, ja.

axel skrev:
Susan skrev:
Han är hoppryttare o kommenterar all hästsport som Svanlund på SVT. Han är dock lite mer insatt i hästsporten som helhet:D

Ja, han (per Daghlgren) har väl inte tävlat dressyr eller hur? Jag o mina barn har ridit för Per (o Benny) men för min del för mycket länge sen. Nåja åren går även för barnens del länge sen nu.

Men svt tänker nog ryttare som ryttare, skit samma om dom hoppar eller rider dressyr (ursäkta språket)

axel skrev:
Susan skrev:
Han är hoppryttare o kommenterar all hästsport som Svanlund på SVT. Han är dock lite mer insatt i hästsporten som helhet:D

Han är ju den sämsta kommentatorn av dom alla, fattar inte ens att hästen vägrade och dom körde en repris och då trodde han hästen vägrade igen :angel: Ingen koll på något överhuvudtaget.. Nä bort med den fjanten!

Det roligaste och mest korkade jag hörde på hela sändningen var i terrängen i fälttävlan när han sa att Danskan May-britt (som jag för övrigt undrade vad hon ens gjorde i VM) nog kunde överraska och hade en bra chans för hon var faktiskt fyra i Falkenberg i somras :rofl: För er som inte vet är falkenberg en ** tävling och VM är ****. Sedan fortsatte det... här ser vi henne klappa om hästen efter mål när hon reste handen och utgick efter halva banan efter att ha vägrat ett par gånger i terrängen :crazy:

Ja och sedan när det var slut så Ja då har vi Dag som bästa svensk på 12 plats och missade heeelt att Magnus Gällerdal låg 4 eller 5 eller 7 eller vad det var efter terrängen ... suck

Senast ändrad:

Det var nån annan i Dressyren som han helt dömde ut, och som placerade sig :D

Ingen koll nej.

fio skrev:
Eric Lette var ju expertkommentator under OS på Svt 24 det var helt underbart att lyssna till eftersom han i stort sett satt och dömde och kommenterade samtidgt för oss som tittade och jag förstår inte varför dom inte sätter honom att alltid referera, eller så kanske det just berodde på att en hel del ryttare fick den kritik dom faktiskt förtjänade till skillnad från expertkommentatorn som dom har på Svt 1 och 2 som aldrig vågar säga något kritiskt om någon hon möjligtvis kan stöta ihop med.

Jag håller med, han var superb!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka