Hur ofta Dressyr rider ni Andra(s) hästar?

Sv: Hur ofta Dressyr rider ni Andra(s) hästar?

mackan skrev:
sen är det ju som flera andra också påpekat - TIDEN. Om jag kan få säga upp mig från heltidsjobbet och ändå ha full lön så skulle jag rida andras hästar dagarna i ända gladeligen. :D

Precis, med heltidsplugg, och två extraknäck så finns inte all tid man behöver. Men när jag blir känd och smal ska jag rida hela dagarna. :D

Ett bra sätt att få hästen att inte knyta sig eller dra vid bytesinlärningen är att släppa o klappa direkt efter bytet.
Han blir ju konfunderad o försöker att springa ifrån dig.

mackan skrev:
Bytte lite på honom nu ikväll utan några som helst spänningar/problem hos mig själv, medans på ungisen det blir spänt och han inte riktigt förstår alltid, utan gasar upp sig. (alltför stadig i förvända galoppen...) och då tror jag genast att jag är totalt värdelös och gör HELT fel...
Inte det- svarar på detta!

lektra skrev:
Rider andras hästar jämt.:D Rider markarbete på de som behöver ridas ordentilgt och rider ut på de som alltid får harva runt på banan.

Oftast för ägarna inte hinner/kan/förstår.

Tycker det är jätte kul och lärorikt. Det svåra är ju att säga nej:p

måste tillägga att jag ofta har alltid en tilläggskalv från min tränare, just nu en ponny e. prince river xx

också har jag försäljningsponnyer på sommrarna

axel skrev:
Ett bra sätt att få hästen att inte knyta sig eller dra vid bytesinlärningen är att släppa o klappa direkt efter bytet.
Han blir ju konfunderad o försöker att springa ifrån dig.

Jag VEEET. :o :bow:

flashlight skrev:
Hjälp!
Har ni längre dygn i Skåne? Vill jag också ha!:D

haha, nja.. svårt att hinna med även i skåne, fast skolan får ju faktiskt stå åt sidan :angel: fast nu får jag inte rida på flera veckor!!!!!! har fått nån släkting till körtelfeber och har förhöjda leverprover, tajmat o bra när det är final i lag - DM nästa helg :(

Lancet skrev:
haha, nja.. svårt att hinna med även i skåne, fast skolan får ju faktiskt stå åt sidan :angel: fast nu får jag inte rida på flera veckor!!!!!! har fått nån släkting till körtelfeber och har förhöjda leverprover, tajmat o bra när det är final i lag - DM nästa helg :(

Aj aj, ta det lugnt, det är inte att leka med! Min äldsta tjej fick det (körtelfeber)vid 15 ungefär och fick inte rida på 2 månader. Sen sätta igång sakta. Hon tappade en termins tävlande, men det var mycket strängt från doktorn, kan bli allvarliga konsekvenser annars.:crazy:

usch då =/ ja det är iaf den ''bättre'' halvan av året att få det på, då tävlingar o så börjar ta slut och de viktigaste är över..:crazy: men din dotter blev helt bra sen igen väl?

Lancet skrev:
usch då =/ ja det är iaf den ''bättre'' halvan av året att få det på, då tävlingar o så börjar ta slut och de viktigaste är över..:crazy: men din dotter blev helt bra sen igen väl?

Jadå, hon blev helt bra, men doktorn var väldigt noga med att hon inte fick överanstränga sej förrän hon var ok. Men sen var hon helt ok igen!:)

Det är ganska vanligt faktiskt att unga personer får.

Det är farligt för det är inre organ som angrips och kan få svårare att fungera om man överanstränger. Lever, mjälte och sånt. Allt som räknas som körtlar i kroppen kan påverkas har jag för mej.

Nu kanske du inte har så allvarlig körtelfeber men hon fick efter att febern gick ner (det akuta) bara gå halvitd i skolan ett par veckor osv. Och ingen motion som ridning på två månader.

Så sköt om dej bara så är du helt ok sen i vår igen! Måste kännas jättetrist, men enda trösten är att tiden går fort!

Du får sitta inne med buke vid datorn istället, som jag gör just nu när jag är sjuk. :crazy: (förkyld, fast rider nog idag ändå)

Krya på dej!:banana:

jag rider mest andras då mina bara är 2 år.
varierar min ridning på 4-5 hästar plus min ponny som håller på o ridas igång.

Är de någon som konstrar så ringer dom alltid efter mej . för jag sätter mej på alla galna hästar :D
varierar från c ponnier- stora hästar. Några enstaka gånger får jag även tillbringa några minuter på en maxad B oxå :P

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 665
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025