Korrekta hjälper för Galoppfattning

Sv: Korrekta hjälper för Galoppfattning

Jag har ju olika långa ben (femur) så mina muskler är längre på höger sidan

Vågrätt för min kropp - är med höger höft längre ned. Det påverkar hästens bröstkorg så tornutskotten pekar mer åt höger och magen bullar ut mer vänster.

perfekt för vä galopp

Vid det här laget sitter det också i Nordis huvud - det går inte att galoppera höger med mig på, så om jag vill fatta galopp vil han gärna flytta över mig åt höger och fattar då vänster i stället.

Men det har vi kommit över

I vårt fall är det inte bakbenet som är problemet, höger galopp är bättre än vänster - när vi väl får till det. Det är riktningen i mitt bäcken min axxlar som är svår att få till, jag är stark höger - riktad, svag vänsterriktad - jag tappar possition - han byter :crazy:

Lättare på andra hästar - denna är så BREEEED och det rör sig så mycket i ryggen

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 952
Senast: Mia_R
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 267
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025