Skänkelvikningar! Någon mer?

Sv: Skänkelvikningar! Någon mer?

Lavinia skrev:
Hej!

Jag kan inte få till en öppna hur gärna jag en vill!

Sluta däremot är inga problem alls..
Konstigt..

/ Lavinia
precis lika för mig slutorna är mkt. lättare!:crazy:

bakdelsvändningar är verkligen inte min grej . har iof inte tränat det så många gånger , men hur jag än försöker blir det oftast framdelsvändningar :P ja har lite svårt att hitta känslan för hur mkt man ska trycka med skänklarna :confused:

bakdelsvändningar!! usch usch!! iförsig så kan inte ponnyn heller det då ingen har lärt han.. haha! men vi ska ta itu med det nu eftersom ja ska rida A4 i höst.. känns helt hopplöst men min tränare ska rida han och träna det först så det blir lättare för mig sen.. hoppas jag!!

Jag har problem med bakdelsvändningar!!!! Det går helt enkelt inte att få till det bra...Alltid blir det nått fel!!! :) Men man kan ju inte va bra på allt...:P

förr hade jag svårt för skänkelvikningar, numer är det slutor och framdelsvändningar som inte funkar :D

har inte ridit en bra framdelsvändning på åratal. jag vet precis hur jag ska göra, men kroppen låser sig på något vis...
slutor får jag helt enkelt inte in i hjärnan hur dom ska vara... :crazy: :D

allt annat, öppnor, skänkelvikningar, bakdelsvändningar har jag inga problem med, men just dom två grejerna.

Jag har också haft svårt för skänkelvikning åt vänster. Som Susan så satte jag mig snett och vek mig och då föll det som ett korthus. När jag rättade till mig efter att fått bättre koll på vad jag egentligen gjorde, så upptäckte jag också att i samband med att jag satt snett och försökte puscha på ändå, så jagade jag på hästen för mycket, istället för att vänta in takten och låta honom kliva igenom steget i rörelsen ordentligt.

Är bättre nu men fortfarande är vänster inte lika bra som åt höger, som flyter på utan några som helst problem.

Det andra jag har svårt för är galopp ombyte... blir spänd och gör överkurs av det hela.

Jag är kass på bakdelsvändningar:rofl:

Jag är enormt dålig på slutor. Jag tycker det känns som att rida baklänges. :rofl: visst fungerar det, men det är verkligen inte mer än godkänt. Tyvärr är ju sluta inget man kan hoppa över, så jag får väll vänta tills den rätta känslan trillar ned samtidigt som poletten. :o

Jag har lite problem emd galoppombytena, jag kan inte göra dem tillräckligt precist för att min häst ska fatta vad jag menar. En gång av 10-20 kanske han är helt med på noterna och byter fint, däremellan blir det bara bensprattel eller sidvärts åt något håll. Förra hästen var det däremot inga probs med, vi bytte ner till vart tredje när vi väl hade lärt oss att byta, målet är att nuvarande pålle också ska behärska det så småningom...

jag måste bara säga tack för hjälpen!

Idag när jag red så rövade jag att flytta bröstkorgen och inte trycka så med benet och voila! det bara flöt på i skänkelvikningar, att så lite kan göra så mkt!

Tack än en gång!

Lancet skrev:
jag måste bara säga tack för hjälpen!

Idag när jag red så rövade jag att flytta bröstkorgen och inte trycka så med benet och voila! det bara flöt på i skänkelvikningar, att så lite kan göra så mkt!

Tack än en gång!

Det där provade jag oxå och dom blev mkt bättre!
nu ere bara dessa jävla bakdelsvändningar!!!

jag har svårt för öppnor, då är sluta mer en rörelse som är mer naturlig för mig. (jag går dit huvudet pekar... :angel: )

vikken bra idé. Jag ska testa det själv också.. men nu ska pålle vila ngn vecka :angel:

jag fick tipset en gång om bakdelsvändningar att det bara var att vända runt.. alltså jag gjorde det så komplicerat så jag nästan slog knut på mig själv så sa hon: det är bara att vända, och vips så blev de mkt bättre.

Jag har också problem med galoppfattningar men jag jobbar på det! Ur skritt går bra men inte från trav:crazy:

Jag har problem med galopp fattningar efter en ryggning

"Har ni någon rörelse som helt enkelt inte är ''er'' rörelse?"

i stort sett det mesta..
tror inte det finns någon rörelse vi gör bra

okej ska prova det nästa gång! tack tack=)

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 465
Senast: Nevermind
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Hermelin
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka