Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Har funderingar på att klippa min häst, hon är lurvig som en björn. Men jag är rädd för att hon ska bli jättehet och känslig - vilket...
Svar
18
· Visningar
1 536
Senast: zanzan
·
D
Dressyr Hej jag undrar lite när man måste rida med hatt / kubb?? vet att man får välja fr.o.m MSV men när blir det tvång?? Undrar dessutom när...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: axel
·
I
Dressyr Var på medellinjen ligger G (Den är väl på medellinjen?)? :D :o Glöömt bort helt ^^ C X A Var??
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Cettan
·
T
Dressyr Ngn som har bra tips på hur jag tränar min häst inför den samlade traven i LA och MSV? Vad ska man tänka på osv.
Svar
9
· Visningar
1 216
Senast: flashlight
·
Dressyr Behöver lite tips om hur jag kan stärka galoppen på min häst. Hans galopp är verkligen värdelös och jag vet inte riktigt hur jag ska...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: vickis-pajala
·
Dressyr Jag har i helgen tittat på x antal ritter i LB:1, ponnyklasser. De flesta av ponnyerna går i ändamålsenlig form och ser "trevliga" ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 071
Senast: PrinceFair
·
S
Dressyr ...med en arab? Alltså att tävla lätt klass? Har den här lilla herren som jag lägger av med distansen med och undrar vad ni anser om...
2
Svar
38
· Visningar
3 094
·
Dressyr Har precis börjat rida en hbl-valack på 16 år, som är mkt dressyrriden innan. Vad jag har förstått har han inte varit så igång på ett...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: nyponros
·
E
Dressyr Min medryttarpålle har en otroligt skumpig trav, han tar väldigt snabba och korta steg, vilket gör det svårt att sitta ner i traven på...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: cristobal
·
N
Dressyr Jag ska vara med i en träningstävling i dressyr, har 34 starter före mig. Hur lång tid kan jag räkna med att det tar? Det är 3 st i LC:1...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: LillaGeisha
·
P
Dressyr Har en liten fundering, för att få ha sporrar om man tävlar ponny får dom ju inte vara längre än 15 mm. Men måste dom vara kulsporrar...
Svar
7
· Visningar
1 598
Senast: Petra_S
·
L
Dressyr Hej! Min sköna dam fryttar runt mej i sadlen så det passar henne, och min tränar säger att det inte är bra då hon ev blir...
Svar
4
· Visningar
852
·
K
Dressyr Det finns ju program som heter "för unga hästar" LA För unga hästar tillexempel. Men sitter å kollar på resultatet från DM i...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: PrinceFair
·
A
Dressyr Hej! Jag sitter här och undrar vad det är som gäller för att tävla nationellt. Då gäller det inte licenser och dyligt utan vilka...
Svar
9
· Visningar
1 465
Senast: break_a_leg
·
L
Dressyr jag har tränat min pålla att höra halt, vilket har gått bra mellanåt(då hon stäpper/knäpper av i nacken/bettet. Såhär gör jag halt...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Estivuz
·
Dressyr Jag har fått nys om en dressyrtävling med (bla?) lätta klasser som ska hållas, vad jag förstod, norr om Stockholm den 14 okt. Mer vet...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: Aaricia
·
Dressyr Hej kan någon hjälpa mig! En kompis ska skaffa sig en dressyr häst och vi har hittat en skit snygg 4 årimg med toppen stam :) , han...
2
Svar
22
· Visningar
3 612
Senast: Immer
·
A
Dressyr Jag behöver tips för hur jag skall få min häst att tvära med bakdelen i skänkelvikningarna, min häst har nämligen lätt för att tvära med...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: Gwaeron
·
Dressyr Idag ser jag ofta hästar som är ojämna i gången, även i högre dressyrklasser. Nu är jag nyfiken på hur ni dressyrryttare ser på...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 192
Senast: Lejonelle
·
Dressyr Går det att hitta de aktuella dressyrprogrammen på Ridsportförbundets hemsida, eller måste man beställa dem via shoppen? Jag har letat...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj