M
Malinigbg
Sv: Hur ser ni dressyrryttare på ojämnhet?
Det var det här jag reagerade på... Du och Susan skriver att hästen ser ojämn ut bak och Susan skrev att hon tidigare bara kollat benen, nu hade hon kollat resten och den skulle till klinik...
Lickety skrev:Hade bråttom, ursäkta otydligheterna...
Jag menar att orenheten var det som stack mig i ögat när jag tittade på filmen, det störde övriga intrycket med bäckenridningen mm.
Vad jag menade med odd = konstigt, märkligt... Alltså konstigt att det som tillhör (borde tillhöra) grundutbildning = rakriktningen, inte fanns. Är inte det en av grundstenarna?
Denna häst upplevde jag som jämnare _i_ sina diagonaler än _mellan_ dem. Detta är mycket vanligt, och det är bland annat dessa ojämnheter jag kliar mig i huvudet för...
Naturligtvis finns inte perfekt på film. Men i detta fallet var det ojämnheten jag ville komma åt.
Nu är de intressanta frågorna; borde hästen åtgärdas? Är den halt för att den är ojämn? Beror ojämnheten på ryttaren eller på hästen?
Du tyckte den skulle åka till en klinik. Tror du den gjorde det?
Hur kommer det sig att ingen annan som såg filmen reagerade? Är hästen tillräckligt jämn då (jfr om domare ser... )?
Tack för givande svar!
Det var det här jag reagerade på... Du och Susan skriver att hästen ser ojämn ut bak och Susan skrev att hon tidigare bara kollat benen, nu hade hon kollat resten och den skulle till klinik...