Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

X
Dressyr en liten fråga jag har angående pelham och kandar. jag tycker att de ser på ett ungefär likadana ut, vad är skillnaden när man liksom...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: pinky
·
S
Dressyr För den första tävlingen med min nya häst! :) Blir en liten klubbtävling där jag tänker rida LB:2an . Spännande tycker jag... Men jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 082
Senast: Zuzzi
·
T
Dressyr Jag sitter snett! Har alltid gjort det, men har nog aldrig haft en så känslig häst som nu... I höger var sitter jag på vänster sida och...
2
Svar
20
· Visningar
2 202
Senast: Susan
·
V
Dressyr Jag har världens uslaste händer och borde egentligen inte få rida över huvudtaget. Jag blir så stark och stum - antagligen för att jag...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Vertigo
·
P
Dressyr Jag behöver råd!! Privathästen jag rider är jättejobbig att rida i jämförelse mot ridskolehästarna :o Hon är stor (168 cm - inte spec...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 487
Senast: Montéryttare
·
Dressyr Vår häst är generellt sett snäll och trevlig. I hoppningen så hoppar han snällt och hjälper ibland ryttaren genom svårigheter där andra...
2
Svar
24
· Visningar
3 622
Senast: Sar
·
Dressyr ja, frågan är som rubriken... får man rida med huva (på hästen förståss:) ) under en klubb tävling?
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Hanna_haggebygard
·
H
Dressyr Min fantasi existerar nog inte längre :smirk: Någon som vill dela med sig av några bra övningar som man kan göra hemma när man sitter...
Svar
16
· Visningar
1 358
Senast: HoppFantasten
·
  • Låst
Dressyr Vart tog min childeric-tråd vägen??????????????:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
861
G
Dressyr Kan jag få några bra tips på att få min lilla ponny lite smidigare i bakdelen,tex; olika övningar för bakdelsvädning, ect Tack på...
Svar
5
· Visningar
901
A
Dressyr Ja hur tänker ni om det? Tränar ni det och varför, och inte minst, vad skall det leda till? Hur tränar ni? Det här är ett lite nytt...
Svar
8
· Visningar
2 220
Senast: Domenico
·
Dressyr var på clinic m en hoppryttare häromdan, clinicen handlade om vad man skulle titta på när man köpte häst. Hon tyckte bla att man under...
Svar
9
· Visningar
1 192
B
Dressyr jag ska starta på KM och de som arrangerar är ganska ovana med att fixa tävlingar, varannan dag sedan proppen kom upp har det kommit...
Svar
12
· Visningar
1 632
Senast: BeastieBabe
·
Dressyr ...starkaste gångart? Har ni gjort något för att "träna upp den" eller är den medfödd? Om ni "tränat upp den", vad har ni gjort...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: happy_drink17
·
E
Dressyr Hej. Min häst är jätte känslig för skänkeln och det mest i trav. Skritten går bra. Travar vi och jag ska forma henne i hörnet, på en...
2
Svar
39
· Visningar
2 414
Senast: Sar
·
Dressyr hejsan! jag undrar om ni har några bra tipps på ridövningar som man kan göra när hästen "hänger sig" i ena tygeln?
Svar
12
· Visningar
4 070
Senast: borsalino
·
Dressyr Hur är det med sluttande bogar och dressyr, vilket vill man helst ha? Och var går gränserna till när det blir för mkt / för lite...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 296
Senast: lektra
·
V
Dressyr ja som rubriken lyder :idea: :idea: jag ska ge lite bakgrundsfakta jag har varit på träning i helgen ett intensivt dygn men...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: flashlight
·
L
Dressyr Jag var jättenöjd med min ritt idag - hon presterade allt man kan begära av henne - men så fick jag domarprotokollet. :cry: Bränn...
Svar
13
· Visningar
1 272
Senast: BabieBus
·
Dressyr Brukar ni stretcha era hästar? Några specialsätt som är anpassade efter dressyrhästens rörelser? Är det tom så att man inte behöver...
2
Svar
33
· Visningar
2 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat