jättestel häst *behöver råd*

Sv: jättestel häst *behöver råd*

INGEN häst kan ridas hårt regelbundet utan korrekt uppvärmning och vila...

Många hopphästar som "tagits hårt" eller kommer från tyskland är ofta väldigt slitna, och har skador som ligger.... Tyvärr...

Hehe denna häst är som sagt en hopphäst som kommer från Tyskland :angel: :crazy:

Hur var det, var den TOTALT genom kollad hos veterinär/ equiterapeut?

Nja, vid veterinärundersökningen borde den väl blivit det... Men inte på senare år, tror jag inte.. Den var bara 4 år när den kom importerades.
 
Sv: jättestel häst *behöver råd*

Hej!!
Jag har ridigt många stela hästar.
Det är viktigt att hästen/ponnyn får gå på långa tyglar ett tag.
Jag har börjat jobba mycket med 8.an i skritt,trav och galopp.
Sen har jag oftast bytt från tre delat bett till pessoa (4:a ringar. börja från stora ringen o testa dig fram.)
Pessoa rekomenderar jag

Lycka till nu tjejen
 
Sv: jättestel häst *behöver råd*

Hehe denna häst är som sagt en hopphäst som kommer från Tyskland :angel: :crazy:



Nja, vid veterinärundersökningen borde den väl blivit det... Men inte på senare år, tror jag inte.. Den var bara 4 år när den kom importerades.

Om den är importerad vid 4 så är det rätt lugnt kan jag säga... "Min" dam var importerad vid tio, och då hade hon gått 150 med manlig ryttare ett bra tag...
 
Sv: jättestel häst *behöver råd*

Hej!!
Jag har ridigt många stela hästar.
Det är viktigt att hästen/ponnyn får gå på långa tyglar ett tag.
Jag har börjat jobba mycket med 8.an i skritt,trav och galopp.
Sen har jag oftast bytt från tre delat bett till pessoa (4:a ringar. börja från stora ringen o testa dig fram.)
Pessoa rekomenderar jag

Lycka till nu tjejen


ÖHHH va??? Skulle en stel häst gå bättre på pessoa :confused: :confused:

Jag anser att pessoa är skit som aldrig borde stoppas i hästens mun, den har ingen funktion emr än att "klicka av" hästen.

Förklara gärna vad exakt som är så bra med pessoa enl dig!
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 864
Senast: Crossline
·
Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
2 892
Senast: Freazer
·
Ridning Hej alla hästfolk! Sitter nu här precis efter att ha kommit hem från stallet och scrollar igenom snap- och instaflödet. Stöter då på en...
2
Svar
38
· Visningar
3 180
Senast: Elo
·
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 900
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp