jättestel häst *behöver råd*

Sv: jättestel häst *behöver råd*

INGEN häst kan ridas hårt regelbundet utan korrekt uppvärmning och vila...

Många hopphästar som "tagits hårt" eller kommer från tyskland är ofta väldigt slitna, och har skador som ligger.... Tyvärr...

Hehe denna häst är som sagt en hopphäst som kommer från Tyskland :angel: :crazy:

Hur var det, var den TOTALT genom kollad hos veterinär/ equiterapeut?

Nja, vid veterinärundersökningen borde den väl blivit det... Men inte på senare år, tror jag inte.. Den var bara 4 år när den kom importerades.

Hej!!
Jag har ridigt många stela hästar.
Det är viktigt att hästen/ponnyn får gå på långa tyglar ett tag.
Jag har börjat jobba mycket med 8.an i skritt,trav och galopp.
Sen har jag oftast bytt från tre delat bett till pessoa (4:a ringar. börja från stora ringen o testa dig fram.)
Pessoa rekomenderar jag

Lycka till nu tjejen

Hehe denna häst är som sagt en hopphäst som kommer från Tyskland :angel: :crazy:

Nja, vid veterinärundersökningen borde den väl blivit det... Men inte på senare år, tror jag inte.. Den var bara 4 år när den kom importerades.

Om den är importerad vid 4 så är det rätt lugnt kan jag säga... "Min" dam var importerad vid tio, och då hade hon gått 150 med manlig ryttare ett bra tag...

Hej!!
Jag har ridigt många stela hästar.
Det är viktigt att hästen/ponnyn får gå på långa tyglar ett tag.
Jag har börjat jobba mycket med 8.an i skritt,trav och galopp.
Sen har jag oftast bytt från tre delat bett till pessoa (4:a ringar. börja från stora ringen o testa dig fram.)
Pessoa rekomenderar jag

Lycka till nu tjejen

ÖHHH va??? Skulle en stel häst gå bättre på pessoa :confused: :confused:

Jag anser att pessoa är skit som aldrig borde stoppas i hästens mun, den har ingen funktion emr än att "klicka av" hästen.

Förklara gärna vad exakt som är så bra med pessoa enl dig!

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 776
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 332
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Hej! Jag rider en häst som är väldigt känslig och lyhörd för hjälperna. Han är en mycket trevlig häst när han kommer till ro, ryttaren...
Svar
6
· Visningar
2 145
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka