Galopptakter och piruetter, inlägg flyttade från tråd på barock

Sv: Fyrtaktig galopp...

Ja :D och jag hinner knappt svar då jag packar...

Jag menar att det är roligare att lära av varandra rent allmänt än att tala om att varandra har fel.

Efersom vi ser så olika på saker kan det vara kul att höra vad andra ser - man kan ju faktiskt lära sig nåt :)

Du hartid på dig jag återkommer inte förrän på MÅndag

Sv: Galopptakter och piruetter, inlägg flyttade från tråd på barock

I ett AR-inspirerat öga som mitt ser 15 och 17 bäst ut. Yttre bak trampar in mot tyngdpunkten och skyfflar inte bara på som stödhjul en halvmeter utanför hästen. Även skankböjningen finns.

Men det är svårt! Jag kanske ändrar mig om jag får titta lite mer på dem..

15, 26, 30 håller jag med om är riktigt bra!!
Men nummer 2 tycker jag inte har ett bra avslut, eftersom hästen sätter ut vänster bak precis i sista steget.

Vad grundar du din kommentar om att domarna tillåter hästarna att häva sig runt med hjälp av halsen på?

Det fanns endast en piruett som fick en tia och i den arbetade hästen sig runt utan "hjälp" av halsen, som jag ser det.

I vilka piruetter med hög poäng ser du detta fenomen?

jag vill hålla med pellen och säga att 15 är bäst! hästen går runt sin innerbog och svänger inte bara runt i en piruett utan man ser hur hela hästen arbetar i varje steg och den bär sig verkligen på bakbenen..

hade man fått önksa lite till i den så skulle det vara att den skulle väntat ett halvt steg till..

på tex ankys så tycker jag mest att hon bara svänger runt på innertyglen..

ps.
kom in på piaffsidan och såg nadine capellmann och farbehnfrohs piaff, underbart jämn :d

Nä jag tycker Ankys ger ett bättre helhetsintryck , nr 15 kommer ur piruetten på dubbla spår i minst 2 galoppsprång på det raka spåret , mer ser man inte för där tar filmen slut. Men själva klyftorna på nr 15 tycker jag är bättre än Ankys.

Nä jag tycker Ankys ger ett bättre helhetsintryck , nr 15 kommer ur piruetten på dubbla spår i minst 2 galoppsprång på det raka spåret , mer ser man inte för där tar filmen slut. Men själva klyftorna på nr 15 tycker jag är bättre än Ankys.

Det där med dubbla spår tycker jag inte är så allvarligt för det visar ju att man tänkt rätt i piruetten, dvs ridit som en traversal på liten volt. Men jag förstår att domarna ser annorlunda på det...
Ankys fasthållande av huvud och hals ger jag inte mycket för.

*puttar upp tråden*

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 253
Senast: lirco11
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 206
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar