WBanna
Trådstartare
Vilken lyxig samling med fin-hästar du har!Och Maja har börjat ridas igen, kändes riktigt braVisa bifogad fil 155943
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken lyxig samling med fin-hästar du har!Och Maja har börjat ridas igen, kändes riktigt braVisa bifogad fil 155943
Duktig! Brorsan tycker att vatten är helt opålitligt, han gillar inte vattenpölar! Jag funderar på att ta med honom till havet, han kommer bli djupt chockad tror jag...
Från i somras första gången i vatten
Min gillar inte vattenpölar heller, eller lera! Och det var bara för matte gick i vattnet först som hon gick i. Annars hade hon vägrat. Sen i vattnet var det mest skräckblandat förtjusning roligt att plaska tyckte hon dock!Duktig! Brorsan tycker att vatten är helt opålitligt, han gillar inte vattenpölar! Jag funderar på att ta med honom till havet, han kommer bli djupt chockad tror jag...
Vi får inte rida på stranden när vattnet är tillräckligt varmt för matte att gå iMin gillar inte vattenpölar heller, eller lera! Och det var bara för matte gick i vattnet först som hon gick i. Annars hade hon vägrat. Sen i vattnet var det mest skräckblandat förtjusning roligt att plaska tyckte hon dock!
Jaaa! Är så himla glad att faktiskt kunna jobba med detta nu, jättefina hästar i stalletVilken lyxig samling med fin-hästar du har!
Du får inte skriva sådana inlägg utan bild på hästen!!!Jag har en ny lusitano! Fem år, svart, hingst, ska kastreras i Portugal innan han kommer hem. Ska bli så kul att få hem honom framåt vårkanten.
Du får inte skriva sådana inlägg utan bild på hästen!!!
Och jag vet att han är svartbrun och inte svart - har haft en helsvart häst tidigare. Men han ger ett i huvudsak svart intryck när man ser honom.Visa bifogad fil 159352
Mer info och filmer finns här: https://www.kajsasblogg.se/lusitano/valkommen-till-familjen-polo-b/
Mycket vacker häst!Och jag vet att han är svartbrun och inte svart - har haft en helsvart häst tidigare. Men han ger ett i huvudsak svart intryck när man ser honom.
Det vanligaste i Portugal är att hingstarna går ute i stora hagar med andra unghästar tills de är tre. Sen står de på stall och rids in, och de flesta går inte i hagar då. Det har de senaste åren blivit fler ställen där hästarna får gå ut, men det är fortfarande inte standard. Det har också blivit vanligare att man kastrerar hingstarna, men fortfarande är majoriteten av hästar av hankön hingstar. Många stall ligger inne i byar där det finns mycket begränsat med mark. Det är inte heller lika vanligt med elstaket - här i Sverige är ju det standard men det är inte alls lika dominerande i andra länder. Så man kan inte räkna med att en iberisk import är van vid elstaket.Mycket vacker häst!
Vad menas med att hästen inte är van vid eltråd? Är de inte ute annat än i paddock?
/förlåt okunnig fråga