Bett på dressyr häst!

Sv: Bett på dressyr häst!

Innan har jag ridit jag på 2 delat mässing på tävling.

Men har jag precis köpt ett tvådelat med fasta ringar, 13mm tjockt. Skrittar bara hästen just nu, men änsålänge funkar det bra.

Annars rider jag även på rakt gummibett, med lösa ringar, hackamore, och i hoppningen har jag ibland jaktkandar eller pelham.

Sv: Bett på dressyr häst!

Rider båda hästarna på tredelat sweet-iron bett, 14 mm tjockt, det funkar bäst av dom jag testat. Det händer jag rider på ett rakt för omväxlingens skull, (undvika belastningsskador i munnen) men det känns inte som jag har lika mycket kontroll med det raka. Skulle gärna vilja testa ett "anatomiskt" sprenger eller KK-bett...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart med arrangör och datum av Folksam ponny-SM i dressyr 2025.
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I en kraftsamling och långsiktig satsning på svensk dressyr presenterar Svenska Ridsportförbundet ett nytt upplägg för...
Svar
0
· Visningar
61
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka