D
Duchesse
Sv: Piaff/Passage
Är det piaff eller passage som hästen står "stilla och trampar" i???
Är det piaff eller passage som hästen står "stilla och trampar" i???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kunde inte låta bli göra att litet inlägg även om det inte ger dig några svar.
En islandshäst som är tränad att tölta med ren takt och i olika tempon (hm heter väl kanske tempi) och form har kommit ganska långt. Krävs ju enormt mkt för hästen för att klara det. Ja även av ryttaren.
En bra sida om islandshästens gångarter:
http://www.landsbergaislandshastar.se/ (gångartskola)
ursäkta min kommentar men jag kan INTE fatta hur folk i detta forum överhuvutaget orkar sitta i sommarvärmen och ge kommenatrer åt trådskapre att "hitta en bättre häst eller en tränare"
det verkar bara vara besservissrar här inne
till och med JAG fattar att det inte är enkelt att lära hästen piaff och passage och det krävs en heldel kunnskap och muskler för att göra´dessa rörelser precis som ingela skriver att dessa rörelser utförs av en elikgymnast till kuse.
men vad jag förstår av Ts tråd så vill hon veta HUR man gör och vad som är enklast det STÅR ingenstans i tråden att hon ska ut och göra dessa rörelser på en gång.
och sedan till er som har hästar som utför dessa rörelser någonstans såå måste ni ju oxå ha lärt er eller nu hästen dessa rörelser går till
till och med JAG drömmer om piaff och passage på min häst och mycket mer och hoppas att en dag kunna utföra dessa rörelser
men ljust nu drömmer jag bara