Bättre hållning!

Sv: Bättre hållning!

Vi fick göra bensammanslagningar när vi var på den nivån att vi hade ledare - skulle väl inte gå idag. Vilken unge idag älskar hästar så mycket att det räcker att springa beredvid. :D

Vi fick också rida damsadel, samt ta oss runt sadeln i skritt.
Alltså flytta över benen på samma sida,rida baklänges, båda benen på andra sidan och tillbaks igen.

Vi fick också lägga oss ned på hästen bakåt i skritt.

Det ingick tydligen grundvoltige :D

Vi fick också stå i fältsit med fötterna i stiglädren i skritt och trav.

Vi fick också hoppa låga hinder utan stigbyglar med händerna ut som flygplan när vi kommit upp lite och kommit förbi ledarnivån

Den ridlärare vi hade är med i den här serien med små faktaböcker i pytteformat som det finns uppemot 15 av. Ulla Ståhlberg har skrivit tror jag.
- Från den tiden då det var lite stil på allting :D

Hm - det verkar som om jag är uråldrig

Ja och är jag med för jag har gjort allt det där med!:D

Jag har lärt alla barnen så fast longerade. De tyckte det var roligt och blev fenomenala på balans.
En gång bockade stora stoet av äldsta dottern när hon skulle vända runt i sadeln i galopp, det pratar hon om än, hur mamma utsatte henne för livsfara:o Det var dumt av mej. :o

Medn annars bad de ofta att få bli longerade, och rida balansridning!

Liknande trådar

Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
35
· Visningar
3 409
Senast: Sar
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 339
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar