Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker att du utvecklar dina tankar ypperligt.
Förstår nu hur du menar med stödet.
Visst finns det xx med bra trav, men de brukar ha himla fin skritt o galopp som kan uppväga t o m en sämre trav.
Åh, så du rider fullblod du med *hej hej*
Har tyvärr ett exemplar med tråkiga gångarter överlag, visst galoppen har alltid varit hyfsad, skritten sådär och traven har vart rent katastofal, men nu kan han trava i alla fall
Så är han "bara" köpt som skogsmulle/till lätt träning - och han har lärt mig massor!
Men känsligheten gillar jag!
Nu är vi helt OT
Just det har jag levt på länge, det finns ju hopp!
I början kunde han inte trava öht när man red ut. Det var antingen
skritt eller galopp (i allt från skrittfart till galoppfart). Kort och stum i steget vid trav. Men nu har han faktiskt ett register även i trav, tyvärr något på bekostnad på galoppen eftersom det inte är lika lätt för honom att galoppera riktigt kort längre.
Han har am galoppstam denne herre, farfar kanske du känner till Northern Dancer. Stam på din?
Om du förbereder slutan bra och behåller din possition och släpper fram det som skal fram - Hur ofta behöver du göra halvhalter i slutan?
och behöver du driva?
.
Jag TROR att vi som ryttare tycker det är enklare helt enkelt för att själva placeringen är mer "naturlig" för oss - i slutan ska inner axel och inner höft följas åt fram. I alla fall om vi inte är så vana vid att placera oss och förändra vår position, så känns det mer "naturligt".
Då jag tror att detta är ett diskussionsforum där man diskuterar Dressyrteknik skriver jag;
Om man har problem med att få in bakdelen under kroppen så kan man ju alltid rida på lite mer framåt så att den kan komma in.
Men har man kommit upp i nivån att man skall rida skolor så borde man kunna placera bakdelen där utan att rida på framåt
I själva verket skall man väl alltid ha bakdelen där på plats på den nivån.
Trodde jag.
Å andra sidan menar fio att man får mer poäng om man gör slutor i mellantrav
Kankse hon kan bringa lite ljus över saken
Är det så att även domarna hellre vill ha flygande ben än samling?
fio häråt!!!
Nej, inte i klass med ett stortravande halvblod, förstås! Såna där som är svåra att få UR takten Långt ifrån. Helt annat sorts djur.
Var glad för det för sådana där djur vill inga ha, dom skall vara snabba i fötterna och inte långsamma och takten skall gå att förändra hur Du vill och det är svårt på sådana. Svårt att samla eftersom du får rida ihjäl dig framåt för att dom inte skall stanna i samlingen. Dessa hästar är fantastiska om man inte vill tävla högre än medelsvår för där kan dom vinna allt men sedan blir det problem. Jag har ett sådant exempel härnere och det skall bli intressant att se om ryttaren för det första tänker starta St George på den eller om ryttaren tänker stanna kvar i Msv , fast snart är den väl uppklassad där så h*n har väl inget val
Ryttaren håller i den rätt bra men det gör inget för hästen har en sådan stor gång och fast i sin takt att den rubbas aldrig så det märks inte så mkt , men till piruetterna kommer det märkas eller om ryttaren någongång väljer att rida en mer känslig elektrisk häst för dom går inte att hålla i där framme.
På mitt sto rätt många halvhalter, annars springer hon iväg eller sprang iväg får jag väl säga , kanske annorlunda nu
På Hille behövs inga halvhalter (om han är igenom ryggen då) egentligen behöver man inte driva heller men jag gör det på tävling för att det skall bli mer flashigt
På mitt sto rätt många halvhalter, annars springer hon iväg eller sprang iväg får jag väl säga , kanske annorlunda nu
På Hille behövs inga halvhalter (om han är igenom ryggen då) egentligen behöver man inte driva heller men jag gör det på tävling för att det skall bli mer flashigt