Framdel- rygg- bakdel

Sv: Framdel- rygg- bakdel

hahaha, jag har tom börjat luta mig lite bakåt ibland när jag går (är förmodligen "bara" helt uppsträckt) och har vinklat om mitt bäcken.. ser förmodligen lite lätt skitnödig ut :rofl: Men jag måste ju bygga om kroppen och få läget mer "naturligt"

Så jag ska tillägga fokuset mer bak till detta... är ni i norrlandstrakten och ser någon som lutar sig bakåt som om man går i motvind/storm.. rumpan indragen totalt mellan benen och mumlandes, vikten bak, vikten bak...

..så är det förmodligen jag... :p Fast ni får skynda om ni vill se, troligen kommer psyk och hämntar mig med en "tyck om dig själv-tröjja"

:rofl: innan dom tar in dej kan du pröva detta också, man går som en mannekäng med höfterna:idea: :rofl: :rofl: :p

/mannekängen flashlight

härligt!!!

Kanske ska börja med afrikansk dans (helt ärligt) det måste lossa massa muskler som har knotat ihop sig....

Så, förmodligen ses vi aldrig mer här på Buke.. för nu är de på väg..

NEEEEEEJ!!!!

:cry:

*förlåt, sitter i ett extremt tråkigt telefonmöte*

Tycker jättemycket om ditt sätt att rida! Hästen ser glad och harmonisk ut. Inte ofta man sett det! Kämpa på!

Ha ha , jag ser en vit prick där fram, ett par vita benskydd och dina ridbyxor röra sig runt i en mörk mörk avgrund. Jag ser inte att det finns en häst där någonstans :D

Jasså, syns det så illa??
Jag ser det bra, kanske har med datorn att göra?

Jag tyckte att det såg mkt bättre ut.
Jag skulle dock ha ngt lite längre tygel o ha händerna ihop o inte leda så mkt, för att istället lossa honom med skänkeln.

Å du! Var är halvhalterna o tempoväxlingarna?:devil:
Han blir ju kvickare o kortare av det- slarvmaja:D :p

Skulle även lägga honom lägre innan avsaktningarna när du vet att han blir hög då.

Du har så rätt! ;)
Jag tycker när jag rider att jag varierar men när jag ser på filmen syns det inte alls :confused:
Dessutom, i början, slutade min kära pojkvän att filma när jag gjorde avsaktningar, han trodde att det inte skulle vara med...

Stundtals går han emot skänkeln ganska mycket och förmodligen försöker jag kompensera det genom att leda, ajabaja på mig!

Ska försöka med lägre form vid avsaktningarna.

Tack!

Håller med axel. Det är bättre:)

Men jag skulle vilja se dej i dressyrsadeln för där kommer du åt bättre. Inte så lätt i den du sitter med korta läder(för mej i alla fall)

Om han går emot skänkeln kanske du ska betona sätet ännu mer, inte kompensera med händerna.

Men det är lätt gjort att börja "fixa" istället:crazy:

Men som sagt, har för mej att det efterlystes variation i tempot och halvhalter redan efter första filmen:angel: :p

Så fort jag hittat en dressyrsadel så filmar jag!

Vad är det som är bättre på denna filmen?

Du har lite längre tygel o han tänker inte bakåt med nacken.
Blev inte underhalsmuskulaturen mindre:confused: :)

Jaaa, släpp ut halsen!! Braaa!!
Ni är på rätt väg!! :bump: :bump:

Lite tydligare tempoväxlingar vore önskvärt, men det är väl inget att tjata om, det har de före mig klarat av så bra!! ;) ;)

Funderade igår kring det här med hur man ska hålla pisken. Jag o min dotter har lite olika åsikter. Och det är ju stor skillnad mellan AR o islandspiskfattning, tex.
Såg ju på filmen att du driver försiktigt med din pisk, och då måste ju piskhanden ut framför låret, annars kommer man inte åt att peta. Vad händer då med balansen mellan händerna? Kanske också en liten tyngdpunktsförskjutning?
Jag har försökt titta hur mina instruktörer använder pisken, och ser då också att det är lätt hänt att fokus för ett ögonblick splittras. Ungefär som att det rycker till i ekipaget.
Tycker du använder den väldigt fint och rytmiskt, det är ju tom svårt att se... Inga ryckigheter alls, men låt mig ändå fråga om anledningen till att du använder den? För att länga steget, flytta baken? Jag kan för lite om detta...
Kanske är detta flummigt, men jag intresserar mig även för små detaljer...

Jag använder den främst för att flytta in inre (eller yttre) bakbenet. För att få honom att trampa in och under med bakbenet. Oftast är det vänster bak då han är svagare där. Ibland kan jag även med hjälp av att peta med pisken få honom lite "rappare", fast egentligen är det kanske just det att jag får in bakbenet då...?
Jag håller med om att det blir obalans i handen.. Vet inte riktigt hur ,man ska kunna göra för att undvika det..
Flumma du vidare, jag tycker att det är intressant! ;)

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: tuaphua
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 601
Senast: tuaphua
·
Dressyr sorry, det är långt... Jag har en inriden 4-åring som jag håller på att sätta igång och har lite frågor kring detta som jag hoppas kunna...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Ridaranka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka