Vilka klasser tävlar ni?

Sv: Vilka klasser tävlar ni?

japp.. hur visste du de? har du också varit där?

Tävlar upp till och med MsV B:4. Ska starta en MsV:B 5 till våren då seriebytena börjar sitta och MsV:A till hösten.

Har startat MSV B och placerad LA.

Gamla bilder.
Kenzo1.jpg

Kenzo6.jpg

Har ju bara en 4-åring just nu som startat LB:1 som högst med placering. Men han är ju givetvis guds gåva till hästvärlden och räknar med att bli Mr Poohs efterträdare som vinnare av unghäst VM och diverse små andra tävlingar...:devil:

Lillemanforstapris.JPG

Tävlar Lb-La med pållen min, blir förmodligen mest LA till våren.
Dert är en åtta årig halvblodsvalack.

Hittills har vi tävlat upp till LB3 lokalt och nu senaste månaden även två LA1 fast på klubbtävling. Planen fär våren är väl att rida LA1 och LA3 lokalt men även fortsätta i LB-klasserna. Han är så tittig att jag gärna vill kunna rida två klasser samma dag så at than hinner vänja sig vid dommarbord, blommor och annat livsfarligt till andra klassen iallfall.

Har tävlat tom LA:1 , och det med vinst.. Senast jag tävlade var valborg :( och på nationaldagen skulle vi ha startat LA:4 men precis efter valborg blev hon sjuk :cry: och hon är fortfarande inte frisk :cry: :( :eek: här kommer en bild iaf :

celle.jpg

Ska nog debutera MSV till våren, om allt går som det är tänkt! Har ridit LA:5 på 63,7% på vår andra start i den klassen.
Tyvärr har jag ingen ridbild, måste fixa det tror jag.
zaronvinter.JPG

Eh jaa det är såhär att jag rider på risdkola en gång i veckan (för att rida träningsgrupp måste man rida två ggr i vekcan + vara i stallet minst tre dagar i veckan och för mig tar det några timmar att ta mig till/från stallet så jag hinner inte...:mad: ) samt på min kompis häst. Har bara startat i klubbtävlingar upp till LB:1, med lektionshästar. Avancerade från sjundeplats till fjärde och i söndags andra plats i LC:1. ;)
Är alltså t ex LC:2 svårare än LC:1 om jag har fattat det rätt?

Alla program är ett litet, litet snäpp svårare för varje siffra. LC:2 är alltså snäppet svårare än LC:1

Nej, LC:2 är på långbana och LC:1 i kortbana. LA-klasserna och över blir väl dock svårare ju högre nummer de har? Minns inte.

både LC:1 och LC:2 rids på kort bana.

LA finns ju både för lång och kort bana, så svårighetsgraden ökar väl typ såhär:
LA:1 och LA:3 lättast (förvänd galopp)
LA:2 och LA:4 ngt svårare (bakdelsvändingar)
LA:5 och LA:6 svårast (skolor, enkla byten)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 487
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 503
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar