Balkenhol på Globen

Sv: Balkenhol på Globen

Helt OT men när Axel skrev "nosen i knähöjd" kom jag att tänka på en lite lustig grej som hände häromkvällen när jag hade träning.

En tjej som tränat för mig hade galoppjobbat sin häst ganska mycket. När hon skulle avsluta sin häst i låg form och lättridning var hästen lite på tårna efter att ha galopperat, så jag sa åt henne att riktigt bjuda honom handen så att han fick sträcka sig så lång och låg som möjligt. Denna häst blir lätt lite spänd så vi lägger alltid in en riktigt avslappnande avslutning.

Hursom helst, hästen sträckte sig jättefint framåt-neråt med nosen strax framför lod och var väldigt fint balanserad. Just när jag berömde detta vad händer? Jo häststackarn tar tag och "dyker" ett moment, samtidigt som han lyfter framknäet och tjongar till sig själv på hakan! Han såg himla paff ut.... fick lite tröstklappar av både mig och ryttarinnan innan han fick fortsätta trava (i låg men inte SÅÅÅ låg form ;-))

Sv: Balkenhol på Globen

Tack för svar! Vad kul att du känner honom så väl - jag har läst på lite nu och blir än mer förväntansfull! ;)

För dig som undrade så är han på Globen fredagen den 1/12 från 11.30.

/Camilla

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 339
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka