Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag är verkligen fruktansvärt nyfiken på hur min storhäst skulle reagera på detta träns, särskilt som jag är väldigt säker på att hon...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 328
Senast: Victovie
·
S
  • Låst
Dressyr Jag har aldrig ridit en häst förut som har formen bakom lodplan och har inte direkt någon lysande lösning nu när jag hamnat i denna...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
13 187
Senast: fejko
·
Dressyr Har fått min sadel stulen lagom till jag skulle sälja hästen, och nu hjälper jag den nya ägaren att leta en lämplig sadel eftersom han...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Bomvidd 29 i Morris & Nolan sadlarna vad motsvarar det? Är det normal eller smal?
Svar
9
· Visningar
2 250
Senast: M-Meduza
·
Dressyr Kanske låter som en riktigt dum fråga men alla vi dressyrryttare eftersträvar juh att få vara hästar riktigt musklade och fina så dom...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 252
Senast: Equiform
·
I
  • Låst
Dressyr Har hittat en dressyrsadel vid märke Cavaletti på annons. Någon som kan berätta någonting om den sadeln. Är det ett bra märke, hållbar...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: sweep
·
Dressyr Har en grej som jag funderat på ett tag som jag tänkte presentera. Jag har en häst som är stor, sent tagen, överbyggd, rakhasig samt med...
2
Svar
38
· Visningar
2 735
Senast: Malinigbg
·
J
Dressyr Hej! Undrar om nån kan tala om hur långa sporrar man får ha i dressyr för storhäst! Skulle va jättesnällt :smirk: :bow:
Svar
10
· Visningar
1 552
Senast: jemps
·
  • Låst
Dressyr Får man ha de? (alltså bara på uppvärmingen)?
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 926
Senast: Fiorano
·
Dressyr Ja...nu är jag verkligen helt förvirrad. Det finns så otroligt mycket fina hingstar att välja mellan i år...och beträffande ett av mina...
Svar
17
· Visningar
1 517
Senast: Classic-Touch
·
Dressyr Just vad jag tycker att det ska göras i lätta dressyrklasser. Upp till medelsvår ska väl inte hästarnas gångarter spela någon roll...
2
Svar
32
· Visningar
2 369
Senast: PrinceFair
·
J
Dressyr Hej! Skulle verkligen behöva hjälp med en sak. Jag har en 9årig halvblodskille som är jättepositiv, utb. till medelsvår dressyr och...
Svar
15
· Visningar
1 514
Senast: jemps
·
Dressyr Visst finns det väl ett svävmoment i både trav och galopp? Eller bara galopp?
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 799
Senast: Fredrik_
·
E
Dressyr En liten fråga bara. Varför glider vojlocken/schabraket bakåt när jag rider? Vi har haft sådant trubbel med sadlar och tillpassning. Så...
Svar
11
· Visningar
7 515
Senast: yelly
·
Dressyr Bara nyfiken, de ligger över min smärtgräns ekonomiskt, men jag kan ju vara nyfiken för det. Någon som har koll? U
Svar
3
· Visningar
1 256
Senast: Jempa
·
Dressyr Någon som vet hur lång anläggningsyta globus clic dressyr 17" har? Söker vidare i sadeldjungeln, inte lätt, sadelutprovaren hittade...
Svar
3
· Visningar
2 372
Senast: Poni_Tail
·
Dressyr I en tråd i ett annat forum upptäckte jag att det finns olika meningar om hur en sluta ska vara vid uppvisning/tävling. Hur har ni...
2
Svar
22
· Visningar
1 883
Senast: bigganl
·
N
Dressyr Behöver råd och tips för hur jag ska få mer tryck i min häst. Har precis kommit underfynd med att jag suttit och smygsporrat honom...
2
Svar
39
· Visningar
3 726
Senast: Centaur
·
C
Dressyr Min häst har en tendes att byta galopp om man tex går på diagonalen eller gör serpentinbågar. Är det så att han orkar inte gå i fel...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: AMMIE_08
·
Dressyr Ok, kära dressyr bukisar, jag vill att ni brainstormar övningar på taktmässighet :) Det känns som jag fastnat lite och behöver lite nya...
2
Svar
24
· Visningar
1 768
Senast: zask
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar