Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men då ställer jag frågan angående denna grop framför manken
om en häst har denna grop eller har fått den tyder det då på att
hästan är fel musklad alltså inte har några muskler eller för lite muskler i överlinjen
eller är det felsorts foder mängd?
**KL**
Instämmer, en mycket intressant tråd! Hade varit intressant att se era bud på en optimal foderstat och ett optimalt träningsschema för att bodybuilda en häst?
Jag har själv varit och klättrat min skatt idag och det var fantastiskt roligt, det tyckte vi båda, och bestämde att vi skulle göra om det. Men hur ofta och hur länge?
Magmuskler har det skrivits om, hur tränas dem bäst? Det ända jag har hört är galopp.. Men hur? Jag har alltid haft ganska normalmusklade hästar, och nu har jag köpt en som är ur kondition, och vi jobbar på att bli starkare och starkare.
U
Hello!
Ska lusläsa tråden vid tillfälle.
Bara ett inlägg om gropen framför manken. Jag brukar tänka mest på m.rhomboideus. Den är ofta rejält ihopkrampad och förtvinad. därav gropen. En häst som går med längd överlinje och kommer upp och fram med halskurvan, stretchar och arbetar den muskeln dynamiskt, och fyller ut gropen.
-Förstås tillsammans med en full bogrotation. Säkert blir muskeln ofta sådan pga dålig bogrotation, som i sin tur kan bero på framtunghet, klämmande sadel eller något annat. :statiskt arbetande rhomboideus och sänkt bröstrygg.
Har ett typexempel jag kan lägga ut snart... Ska bara anonymisera hästen...
Bra tråd!! ska läsa foderbitarna noga!