Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Kan man förbättra gångarterna eller rättare sagt förbättra bakbensengagemang och mer drivning bakifrån i gångarterna, hur isåfall? Har...
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: mjauen
·
S
Dressyr Varför vill man att hästen ska vara lösgjord? Hur märker man att hästen är lösgjord? :confused:
Svar
14
· Visningar
1 523
Senast: Chanel_
·
M
Dressyr Har du varit med om detta? Du rider ditt program, tycker det känns jättebra, känner dig riktigt nöjd och väntar med positiv förväntan...
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: Hallonsoda
·
S
Dressyr Hur många startande i timmen kan man räkna med, Dressyr-ryttaretest? (finns kanske olika, har inte koll skall bara köra dit systerdotter...
Svar
11
· Visningar
1 636
Senast: Essepesse
·
P
Dressyr När jag red på ridskola värderades det väldigt viktigt att man red med buren hand. D.v.s. ca tio över framvalvet, ca tio cm framför och...
2
Svar
30
· Visningar
4 303
Senast: linkat
·
J
Dressyr har ni några tips på snygga dressyrträns, funderar på att köpa ett nytt men vet inte riktigt vad jag ska satsa på... det enda jag vet är...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Luxurios
·
S
Dressyr tänkte att jag skulle va med till hösten men fick reda på att det är något nytt nu som heter ryttartest /dressyr test vad är det som är...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Vad har ni här på avel att säga om krönikan i R******t? Den angående dressyrhästens rädsla och lättskrämdhet? Stämmer det tror ni? Vad...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 275
Dressyr Jag har ett problem med min sitts.. Min häst kan var ganska trög att få fram så man måste driva ganska myket med skänklarana, men för...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 619
Senast: Ponnytant
·
D
  • Låst
Dressyr Hejsan! Jag har funderat på att testa att starta i en I tävling med min ponny, men skulle vilja ha ett hum om vad för vägar/rörelser som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: PrinceFair
·
B
Dressyr Hästen är ett halvblod på snart 6 år, men är ca ett år efter i utbildningen. Blev förut riden i ett väldigt undertempo = noll bjudning...
Svar
9
· Visningar
1 285
Senast: MiniLi
·
A
Dressyr hej! jag har ett danskt halvblod som jag haft sedan 3 år tillbaka som ja inte vet ngt om sen 0-7 års ålder, det enda jag vet är att han...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: Uddatyp
·
P
Dressyr Hej! Vad ska man ha för klädsel på en dressyr-klubbtävling? Jag har tappat bort mitt TR och tänkte att jag skulle kolla upp det här för...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Paxido
·
J
Dressyr hejsan jag har snart tävlat i LC i ett år men inte med min häst utan bara med ridskolehästar och jag undrar om jag kan gå upp direkt...
2
Svar
26
· Visningar
2 605
Senast: Jarth
·
Dressyr Ja som ni ser på överskriften så är det vad jag letar efter. Finns det till ett hyftat pris någonstans? Gärna med ganska breda remmar...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: bigganl
·
E
Dressyr Ja, jag ska tävla en liten klubbtävling i dressyr snart och då måste man inte ha det, men måste man ha stövlar när man tävlar lokalt...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Ella_99
·
Dressyr Vilken utrustning, märken och ev färger är "måste" om man ska vara inne eller en hipp dressyrnörd? Jag är helt ute, så det kan vara...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 188
Senast: AmadouetMariam
·
F
Dressyr min häst är lite lite lat, han kämpar inte så mycket mer än vad han behöver. nu är de så att han är helt stabil i formen nu, behåller...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Solis
·
J
Dressyr Jag har letat, men hittade ingen tråd som bvar likadan. ;) Jag ska vara med på Bohuscupen Ponny Dressyr, och undrar om man måste ha...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Sazalamel
·
Dressyr Har blivit mer och mer medveten om mitt problem med min vbl travare. Han har varit ridhäst i några år nu och jag tycker överlag han är...
2
Svar
25
· Visningar
2 096
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30