Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag behöver hjälp med att lista ut vilka rörelser som är smartast att göra för att "lura" hästen att träna lägga bärkraft på höger...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 571
Senast: mimus
·
Dressyr är det tillåtet, riktigt lång man nu då... eller ska man göra sk ponnyfläta? ponnyn ska starta som häst ifall de gör ngn skillnad
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Tebazz
·
M
Dressyr Letar nu ny sadel men ej hittat någon passande. men det verkar bli en svart nu och all min utrustning är i brunt av olika slag. så...
Svar
5
· Visningar
1 027
·
F
Dressyr Hur lång gjord föredrar ni på dressyrsadeln. Jag menar inte kort/lång gjord (dvs m korta/långa troppar) utan kort gjord m långa...
Svar
18
· Visningar
1 153
Senast: Pacific
·
Dressyr Får man tävla storhäst med svanskappa? Om inte, vad gör man då om alla (!) sadlar glider fram utan ovanstående?
Svar
18
· Visningar
1 253
Senast: PrinceFair
·
H
Dressyr Jag har aldrig tävlat någon riktig tävling någon gång , förutom lite km och så och jag har nu kommit på den nivå när man får börja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 224
Senast: Fiorano
·
Dressyr Har hört att en del pratat om att man försämrar hästens gångarter om man arbetar dom i skritt :confused: ? Stämmer detta, har ni...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 129
Senast: Lusidor
·
Dressyr till en hoppryttare, som bara ska ha den typ 2 gg/vecka. ska ju vara bra kvalité, mjukt läder o ganska så djupt säte o stora klossar...
Svar
11
· Visningar
1 590
Senast: pastejja
·
T
Dressyr Igår red jag en lektion för min tränare igen. Då sa hon att min väntra stigbygel såg kortare ut. Hon trodde det var för att jag satt...
2
Svar
32
· Visningar
2 253
·
D
Dressyr I början av dressyrpasset när jag kortar tyglarna går hästen bra i skritten men när jag väl kommit igång i trav och galopparbetet och...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: axel
·
U
Dressyr måste bara fråga lite om uppvärmingen när man ska träna..för tränare alltså. ja har nämligen alltd bara värmt upp o lägre form...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Essepesse
·
Dressyr Ja, nu har jag en fyraåring som jag hade tänkt skulle få komma ut lite på någon dressyrtävling i sommar. Inte för själva tävlingen, utan...
Svar
6
· Visningar
995
Senast: Emelie3
·
Dressyr Provade en wintec 500 dressyr på min häst, men röda järnet i (wide). Bomvidden tyckte jag var bra, men dock var sadeln för böjd. Är sen...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Tussilago
·
T
Dressyr Har ett hblsto med RAK KORT BRED RYGG Å KNAPPT NGN MANKE.Vilken sadel kan ligga bra?,problemet är,i trav å galoppjobb på volter åker de...
Svar
2
· Visningar
696
E
  • Låst
Dressyr Hej hopp. Jag har en importerad ponny som var tanig och bening som ingenting då hon kom till Sverige (i början på -06). det var tänkt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Gwaeron
·
Dressyr Hur lång tid ska man planera per start för en LC:2 dressyr? HUr lång tid på en LB:1?
Svar
5
· Visningar
4 865
Senast: Keltic_Salinero
·
Dressyr Jag har för närvarande min County Competitor (92:a, Fit 4) på Elvira, men den ligger inte helt perfekt på henne. Den är något för svängd...
Svar
16
· Visningar
2 109
Senast: flashlight
·
  • Låst
Dressyr Hjälp/tips önskas. Får inte riktigt till det i galoppbytet. Får nog gå tillbaks till början tror jag. Galoppfattningar, flytta...
Svar
1
· Visningar
1 050
  • Låst
Dressyr Vilka är momenten i en LC och Vad e de i LB för unghäst...???
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Murray
·
K
  • Låst
Dressyr När jag red igår använde jag graman i början. Ponnyn har inte gått så mkt "ren" dressyr sista tiden så jag hade inga förväntningar...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 601
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar