Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ska jag lägga på minnet!break_a_leg skrev:*knapplån*
Om man nu vill börja tävla dressyr, så föreslår jag att man köper TRII (dressyr). Där står ALLT man behöver veta och om hur de olika sakerna bedöms.
suisyola skrev:måste man väl inte men man lär ju inte få några poäng om man inte har det..
den form som krävs är ju inget svårt direkt..
Lätt att säga för den som kan.suisyola skrev:den form som krävs är ju inget svårt direkt..
Lucky_Me skrev:Vad jag har hört från en domare så beror det på vad det är för klass.. Ju svårare klass desto högre krav.
Alltså i LC:1 gör det inte så mycket om hästen inte går i form. Bara den inte stretar emot mm. Men t.ex om man går upp en klass högre, alltså då till LC:2 är det högre krav. Då kan man inte få "toppoäng" om hästen är i rätt form..
Detta är vad en domare har sagt till mig,om någon undrar.
Hippen skrev:hej! jag undrar om man måste ha hästen på tygeln hela tiden på en dressyrtävling LC:1 . eller måste man ha det överhuvudtaget?
Det fick jag inte lära mig när jag tog grönt kortbreak_a_leg skrev:Fast har man tagit grönt kort ska man ju faktiskt veta sådana här saker...