Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
  • Låst
Dressyr när man tävlar Lb dressyr ära luva och hopp-platta tillåtet?:confused: :) Hur gäller det med benskydd/benlindoer? vad får man ha? 0...
2
Svar
31
· Visningar
2 467
R
Dressyr talar om "FEI Recognized Dressage"??????
Svar
5
· Visningar
925
Senast: fio
·
B
Dressyr Jag var ute och tävlade igår. Kom 5:a i förklassen, så då var jag rätt nöjd. På framridningen för lagklassen började hästen att sparka...
Svar
6
· Visningar
1 216
Senast: via
·
C
  • Låst
Dressyr Hoppas Den Ligger Rätt! Annars Får Nån Flytta Den! Nån som vill förklara hur man gör Galoppombyten?:D Hur lär man en häst de? Hihi...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Jag sitter och tittar på LA:3.. programmet ser lite småkul ut, men min undran är hur mkt har man att "lalla" med i övergångarna...
Svar
9
· Visningar
1 738
Senast: PrinceFair
·
T
Dressyr Sökte efter trådar men hittade inga. har läst länge på min klubbs hemsida att de ska ha en klubbtävling i dressyr. Jättekul tänkte...
2
Svar
35
· Visningar
2 198
Senast: Tebazz
·
Dressyr Det lutar väldigt mycket åt att jag kommer att köpa mig dressyrsadel nu i vår. Det lutar också mot att det blir en Wintec Isabell då jag...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: alice
·
S
  • Låst
Dressyr jag tänkte rida en LC med en relativt oerfaren ponny. det har väl blivit ändringar i dressyrprogramen? på LC:1 ska man sitta ner eller...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: fenny_92
·
B
Dressyr Får jag tävla med rakt gummibett med vanliga ringar på lokal tävling? Eller rakt vanligt tränsbett?.. Får man ha tredelat med D-ringar...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: BabieBus
·
Dressyr Var hittar jag ett syntetbett som är tredelat och med fasta ringar? Går nog bra med D-ringar (för visst får man tävla med D-ringar?)...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Camilla_H
·
Dressyr öh, ja... är nästan lite pinsamt att fråga det här, men eftersom att jag inte riktigt förstår så känns det illa tvunget, haha. Det...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: mijan
·
Dressyr Vad är era bästa övningar för att få en spänd häst mjuk och lösgjord? Vissa dager, särskilt om det hänt nåt utom det vanliga..., så...
Svar
5
· Visningar
1 382
Senast: IngelaH
·
Dressyr Nu är det dags att skicka in anmälan för vårt div 3 lag i dressyr. Är det någon som vet vart man hittar blanketten för prel...
Svar
3
· Visningar
929
Dressyr Här vill vill ha tips om hur man bäst lägger upp framridningen. Beroende på: Klass Hästens temperament o kondition Underlag Väderlek.
2
Svar
28
· Visningar
4 121
Senast: Sipuli
·
Dressyr Om man rider utom tävlan måste man då följa TR`s utrustningsregler?
Svar
13
· Visningar
1 256
Senast: Fiorano
·
Dressyr Någon som kan ge exempel på korta dressyrsadlar som kan passa en häst med ryggprofil som bilderna nedan, med anläggningsyta på ca 40cm...
Svar
5
· Visningar
1 287
Dressyr Var går egentligen gränsen vid förlängd steglängd, och mellantrav/galopp? Jag får en känsla av att vissa domare inte dömer efter...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 159
Senast: pink_angel
·
  • Låst
Dressyr Får man tävla med någon form av bettlöst träns på dressyrtävling?
Svar
6
· Visningar
727
  • Låst
Dressyr får man har det i dressyr? Ponny
Svar
3
· Visningar
719
Senast: Victovie
·
L
Dressyr Har haft jätteproblem med att hitta ett bett som hästen gillar men nu har jag äntligen hittat ett som funkar... Ja hoppar med Gummi...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30