Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

• Låst
Dressyr Varför används inte PRE-hästar innom dressyren mer? Tittar man på bilder och filmer på dom så rör dom sig ju underbart... Varför används...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
31 422
Senast: Fredrik_
·
M
  • Låst
Dressyr vilka rörelser ingår i de olika programmen?om det står att en häst är utbildad t.ex. lätt B, vilka rörelser kan den då?? vad gäller för...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: LinneaM
·
E
Dressyr Ska ta och beställa en Wintec 500 dressyr eller möjligtvis en Wintec Pro Dressyr. frågan är om jag ska ta ullstoppad eller luftstoppad...
2
Svar
22
· Visningar
8 968
Senast: mackan
·
S
Dressyr Nu måste jag skaffa mig TR för dressyr. Har haft förmånen att låna den på klubben förut men bor för långt bort att åka och titta nu. :o...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: stalldräng
·
M
Dressyr Nrä det står i ett dressyr program "vändning på bakdelen" är det då framdelsvänding eller bakdelsvändning?
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Findy Lee
·
C
Dressyr Nu börjar mina blåa stövlar bli lite väl utslitna dom ramlar nästan av när jag rider! Eftersom jag tycker det är riktigt snyggt med...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Chagini
·
Dressyr Någon som har dom? Beställde precis strl. L passar det en "normal" stor häst? Isåfall har jag nog gjort ett riktigt fynd -...
Svar
8
· Visningar
2 115
Senast: Bisquit
·
Dressyr Någon som vet hur många grader bomvidd 32 är i? Kan man kolla upp det på någon hemsida annars?
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Ickiz
·
C
Dressyr Hej jag har ett hbl sto på 16 år men hon har blivit jätte hård i munnen.. Rider henne på tredelat just nu! Skritten funkar ganska bra...
Svar
10
· Visningar
1 818
Senast: cambodja
·
Dressyr Kanske dum fråga men jag har aldrig sett att det står nån stans att det är krav på långa läder under dressyrtävling? Jag har inte TR...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: Madick
·
Dressyr Någon som vet någon dressyrsadel som finns i relativt vida storlekar och med bom för rak hästrygg? Utan kilbossor
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: Centaur
·
A
Dressyr Ofta så skriver domaren i mitt protokoll på tävlingar att hästen är över tygeln, men jag vet inte vad de betyder, kan nån förklara de...
2
Svar
22
· Visningar
5 153
Senast: axel
·
Dressyr Min femåring sticker ibland ut tungspetsen vid ridning (dressyrjobb). Inte så långt och inte så ofta. Det är inget som känns när man...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: fanie
·
D
Dressyr Någon som testat eller klämt på den? Fick tipset av en som köpt och som är helnöjd med den. Dock är jag lite anti Höök och en...
Svar
13
· Visningar
1 330
Senast: mahlmt
·
Dressyr Eller utesluter inte ena det andra? Hade en diskussion med tränaren, och hon tycker att hästen ska gå stadigt i förvänd innan man...
2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: kicki71
·
Dressyr dressyrresultat? Beror antal % på? Har antalet deltagare inverkan på % Är poängen på hästens utförande? Är % på hästens utförande...
Svar
13
· Visningar
1 401
Senast: mysko
·
A
Dressyr Min häst bara vägrar förstå vad jag vill när jag vill fatta höger galopp på rakt spår. Nä, då han tar myckte hellre vänster förvänd! Han...
2
Svar
20
· Visningar
2 095
Senast: acke
·
A
Dressyr Är det någon som vet hur ska den sitta egentligen? Den konkava sidan fram eller bak?
Svar
16
· Visningar
1 861
Senast: Bison
·
T
Dressyr Från vilken klass måste man rida med sporrar? LB lokal tävling, eller är det senare?
Svar
3
· Visningar
785
Senast: break_a_leg
·
Dressyr En utav mina medryttarhästar är en ganska känslig dam som alltid gärna har gått med nacken jättehögt o kröker jättefint på nacken, men...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka