Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Dressyr Ja, trots min relativt höga nivå är jag fortfarande osäker på det rent teoretiska. Vilka rörelser inneftattas i samlingen "skolor"? Är...
Svar
4
· Visningar
1 368
Dressyr Vet inte om det finns trådar som berör det här ämnet, så startar en ny. Problemet är alltså att hästen blir väldigt fyrtaktig i...
2
Svar
28
· Visningar
2 454
Senast: Milli90
·
A
Dressyr Jag får en kännsla av att det är väldigt många hingstar som har gått förlorade under förra året. Jag gick in och skulle kolla på...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: Victovie
·
C
Dressyr Hur lägger ni upp träningen per vecka? Hur ofta rider ni dressyr? Ut? Vila?
2
Svar
34
· Visningar
2 726
Senast: BancoB
·
K
  • Låst
Dressyr Sköter en arab som ja ska börja tävla dressyr med och hon börjar få lång fin man nu (om hon inte tappar den igen :eek: ) Hur gör jag...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Ella_99
·
  • Låst
Dressyr Vad rider du i för dressyrsadel och vad tycker du om den?:)
10 11 12
Svar
223
· Visningar
24 774
Senast: Goldi
·
Dressyr Jag kommer behöva skaffa en ny kavaj nån gång, och skulle behöva lite hjälp av er att hitta det jag letar efter. *Svart *Figursydd...
Svar
17
· Visningar
1 647
Senast: Victovie
·
M
Dressyr vad ska man göra för att få hästen att sluta"slå i sko" i travökningarna?
Svar
12
· Visningar
2 760
Senast: stranger
·
I
Dressyr Jag är ganska ny i detta med tävling och har en fundering angående vad man ska ha för kavaj?! Tycker ju själv att den gör väldigt mycket...
Svar
9
· Visningar
1 330
Senast: Rumpnissen
·
B
Dressyr Är på jakt efter nytt dressyrträns och behöver lite tips! :) Det ska vara: - Brunt, gärna mörkbrunt - Fodringen ska vara brun -...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Bisquit
·
E
Dressyr Hej !! Jag måste bara få fråga, finns det någon här som tävlar dressyr i vinröd kavaj? Jag har inte sett någon ute där jag varit. Men...
2
Svar
30
· Visningar
3 133
Senast: Maran
·
Dressyr Är det någon som har den sadlen? Hur är den? Positivt och negativt.
Svar
1
· Visningar
744
Senast: cambello
·
Dressyr Alla hästar är ju olika, men på tävling vill man ju att hästarna ska vara energiska, kvicka och svara snabbt på ryttarnas hjälper. Hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 963
Senast: Equiform
·
Dressyr Kort: Hästen har gått från att ha sin högra sida som stelare/mer ovillig till vänster. Det blir lätt att hästen är rak, jag vänder...
2
Svar
37
· Visningar
2 587
Senast: malinsky
·
Dressyr Någon som vet vilken bomvinkel XW, eller 33,5 motsvarar? En 17"are
Svar
2
· Visningar
995
Senast: cristobal
·
N
Dressyr Min häst har tidigare tävlat hoppning och älskar verkligen att hoppa, men pga att jag blivit både tung och feg hoppar jag väldigt lite...
Svar
7
· Visningar
1 877
Senast: borienburk
·
Dressyr Det har jö varit stora diskussioner om takten i galopp-piuretterna och nu finns det faktist forskning gjord i ämnet !! Gammalt för er...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
12 136
Senast: bigganl
·
Dressyr Hejsan. skulle behöva lite hjälp/tips. Har inte tävlat dressyr på ett tag utan endast hoppning. Fått mkt info genom att läsa inlägg men...
Svar
11
· Visningar
1 330
Senast: Fiorano
·
B
Dressyr Har mörkbrun sadel och träns... :love: Men nu är det dax att köpa stövlar och kavaj. Syrran tycker jag ska satsa på svart kavaj och...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: BancoB
·
S
Dressyr Finns det någon särskilt anledning att man inte har med det? Är det kanske för att det är för svårt? Men jag har ju hört att många av...
2
Svar
25
· Visningar
2 589
Senast: Findy Lee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar