Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har du för sadel?

Tja jag tycker det är i mitt intresse att alla hästar får ha en sadel som inte är för trång. :smirk:
Jag tycker inte om när djur lider.

Nu har jag provsuttit Bates Innova Extended :love:

En dag ska den bli min :love: är helt såld på den. Helt underbar. (Har inte provsittit den med standard, den har inte kommit. )

Härligt!

Men standarden är bättre, det är inet så stooora knästöd på den som på extended. Men de är lika sköna!

Tja jag tycker det är i mitt intresse att alla hästar får ha en sadel som inte är för trång. :smirk:
Jag tycker inte om när djur lider.

Så hästen du såg på bilden tycker du tar skada av att ha en sadel liggande på sig som inte är för trång men ligger för långt fram och utan att ngn rider i den. Det menar du att en häst lider av?! nu är du väl ändå ute och cyklar.:mad:
Och naturligtvis ska ingen häst ha en sadel som vare sig är för vid eller för trång eller inte passar av ngn annan anledning. Det är väl ändå A och O. Därför tar jag hjälp av proffsen när det gäller utprovning av sadel.
Jag avslutar diskussionen nu, ingen ide´att snacka med ngn som halkar in på bananskal utan att veta ngt om sammanhanget. Jag skulle bara visa en bild på sadeln för ngn som bad om det. Har väldigt svårt för "Besserwisser".

Senast ändrad av en moderator:

en svart STÜBBEN jubiler, älskar den <3

9280811.jpg

9264158.jpg

Och jag har svårt för folk som inte klarar av att andra ifrågasätter utan att bli hysteriska och arga. :smirk:

Om du nu var medveten om att sadeln låg för långt fram innan vi sa det, varför skrev du inte det då? Eller passade på att ta en bild där den låg korrekt?

Jag skulle iaf aldrig visa en bild på min sadel där jag var medveten om att den låg åt skogen, klart som attan att någon kommer påpeka det. Det får du bara vänja dig vid, så är det bara.

jag har en henry de revel med extra stora knästöd.:)

Jag rider i hästägarens Hdr. Mina knän blödde en dag. Haha han som har hästen brukar säga 'tortyrredskapet'.
alldeles för stora knästöd tycker jag!! (eller e det för att jag drar upp knäna kanske?:o ) Hur som helst, duger i krig...

sadel.jpg

sorry lite suddig

Fy satan vilken snygg häst du har :love: Hästporr!! :d :angel:

Nirak

Jag har en HdR ponny dressyrsadel, minns inte vad modellen heter. Den är helt ok för mig, trivs med den trots att den är lite i minsta laget. :o (16") Passar dock perfekt på ponnyn och den var billig, så det var ett självklart val för mig.

Jag har haft en HdR tyckte att den var hemsk :o Den ligger på vinden nu, har öppnat den och kollat inuti. Nyfiken som man är ;)

Nirak

Vad rider du i för dressyrsadel och vad tycker du om den?:)

Jag har en Prestige hippos dressage.
Den är fruktansvärt hård...:cry: annars ok. gillar att den inte är så djup, så man kan röra sig o inte sitta fast.

ligger bra på hästen så min rumpa får finna sig i det!

Haha. Vad är det för modell? Jag gillar inte anthenor(?) för dom har för stora knästöd enligt mig. Kan blanda ihop modellerna men någon är det iallafall. :p

Jag har öppnat den och tittat inuti ;)
Tyckte att den kändes underlig att rida i men bommen var ej av eller sned. Dock tyckte jag att den fjädrade väl mkt.. och det visade sig vara en liten spricka i bommen när jag tittade efter!
Skitkvalla :angel:

Nirak

Rider i en Globus Clic... (skitskön & prisvärd)

Jag har en ST Dressage CC, jätteskön och både jag och häst trivs. Har äntligen fått bukt på sitsen tack vare denna sadeln. :bow: Hästen har aldrig gått bättre.

Jag har en Hubertus Jubilee... Är den skönaste sadel jag ridit i :d
Dock är den brun och det är svårt att hitta ett snyggt träns att matcha med har jag märkt :mad: Men Men de som söker hon finner hihi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka