Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har du för sadel?

nej men jag måste blandat ihop dig med ngn :o jag stod på grannstallet tidigare men har nu flyttat

men nu vet ju jag vem du är :eek: vad konstigt det blev. Jag trodde du var 15 år och det är du ju inte!! Vad roligt :D
Men visst är det inte din egna häst?

Nej, hon är ju galopphäst och tillhör stallägaren :idea: Men det är jag som rider henne varje dag:smirk: (Om du menar lilla fuxen)

Har inte du en fux? Har du flyttat? Pga prishöjningen, då?

Sorry, OT.

Vad rider du i för dressyrsadel och vad tycker du om den?

just nu har jag en caprilli by bates men den är för liten för hästen nu..
Jag tycker bra om den men ska byta nu till nått annat..

Hur är Turnen att rida i? Får man mycket stöd? Djup eller normal sists? Haha funderar lite på en Turner eller en Clic till min foderpolla :P

nej en fux hade jag inte då blandar du ihop mig med ngn annan, distans eller dressyrhästen...

Senast ändrad av en moderator:

Hm den såg ju alltför trång ut.... :crazy:
Men du kanske sadlat lite väl långt fram?

Kan man bara köpa den genom honom då eller? vad är det som är bra med den jmf med andra prestige?

Den såg ut att ligga i bakvikt på hästen. Eller har du lagt den lite längre fram?
Vissa i detta forum är fantastiska. Är bara ute efter att hitta fel. Ofta om ngn ber om hjälp och åsikter så är det vissa som genast måste panga på om något som den inte ens bett om hjälp om och så spårar tråden ur.
Har jag bett om din åsikt om hur sadeln ligger? :crazy: Jag vet att den ligger för långt fram. Men nu var det sadeln i sig som var intressant.

Kan man bara köpa den genom honom då eller? vad är det som är bra med den jmf med andra prestige?
Samma svar till dig som den ovan. Jag trodde du ville se en bild på sadeln. Jag tänker inte svara på din fråga, det kan du ta reda på själv. Jag är så less på alla besserwisser. :crazy:

Jag har en Bates Caprilli (som jag ska göra mej av med) och en Kieffer Wien tror jag det är.

Jag har en Bates Caprilli (som jag ska göra mej av med) och en Kieffer Wien tror jag det är.
Hej Matinee! Har du sett filmen på Matine som finns på youtube.com. ;) Sök på Andreas Helgstrand om du är nyfiken.

Senast ändrad av en moderator:

Den är verkligen inte för trång, bommen är gjord efter mall på hennes rygg. Så den är figursydd.

Jag har en Röösli till D-ponnyn, som är specialbeställd till honom och som sedan har specialstoppats efter hans bogar och rygg i Tyskland (med ponnyn på plats så klart). Älskar den sadeln, jag hade en likadan till B-ponnyn "på den gamla goda tiden":love:

C-ponnyn har en gammal County som jag inte är så där överförtjust i, men den ligger jättebra på honom och vi hade problem att hitta en bra sadel till honom. Det slutade med att vi fick köpa sadeln som de förra ägarna hade haft på honom, eftersom de fortfarande hade kvar den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka