Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har du för sadel?

Ja inte vet jag, men hon sa något om konkurrens och att det pressade fram bättre kvalitet. Det är Jacson som tillverkar den och jag vet inte om det var det som gjorde det. Men som sagt det spelar ingen roll för mig. Hade kunnat tänka mig en sådan om jag hade råd, får dock leta bland det väl begagnade sadlarna ett tag till.. Har bara hittat en sådan begagnad och den var för liten ;)
Hon hade själv provat att rida i sadeln och var imponerad.
U

Här är min :)
amerigo.jpg

Fan vad snygg...Vad är det för sadel?

Jag har en wintec isabell werth till min häst. Provade först en begagnad bates isabell (med ullstoppning), men tyckte att sätet var bredare i den än i wintecen. Dessutom tyckte hästen bra mycket bättre om luftstoppningen än om ullstoppningen...

Jag trivs jättebra i sadeln:love:

4455635.jpg

Hade oxå en sån..men den var för lång för min pålla.
den underbaraste av alla sadlar:love:

Jag har haft en Jacson Arthur e Luxe , den var grymt skön. Man satt som en kund i den. Hade tidigare en Wintec Isabell som också var skön, som hon snabbt växte ur. Men däremot en Arthur i xxx-vid (specialbeställd) funkade perfekt. Fick tyvärr ta bort hästen i höstas och sälja sadeln då den var på tok för stor för min unghäst.
Men jag ska bara ha en sådan igen...

Jag har en Wellington elite. En av få sadlar som ligger skapligt på min pålle, skulle dock kunna ligga bättre... För övrigt tycker jag den är helt okej att rida i och så är den ju fin att titta på;)

Rider just för tillfället i en Globus the turner... Hoppas på att kunna byta upp mig till nästa år! (när man förhoppningsvis har mer pengar :d ) Problemet med mig och hästen är att vi är kräsna och det gillar inte plånboken :o

*kl*
har en henri de rivel
kan inte uttala mej om vad jag tycker om den ännu :p måste vänja mej vid att ha långa läder först nu e jag inte så jätte glad för den då jag vill ha kortare läder :D

7287945.jpg

Jag har en County Competitor 2000.
Min har superkorta kåpor, som passar min lilla ponny och mina superkorta ben perfekt:bump:

har en röösli pilatus som är helt underbar!:love:
Utan tvekan den bästa sadeln jag har haft.

Har också en Olympic Jessica.. Inte lika underbar men helt ok.

Jag hade en Wellington Elite Som var jätte härligt att rida i , men den passar tyvärr inte pållen. Så idag hade jag dit en sadelmakare och då var de bara Globus Clic som passade så då vart de en sån ,;)

Jag har en Prestige hippos dressage! Det är okej men har för min smak lite för små knästöd och inte tillräkligt djupt säte, men det var typ den enda sadeln som passade hästen (och plånboken). Om jag fick välja hade jag köpt en röösli, älskar den sadeln! :love:

KL

Nu har jag även en gammal Edingburgh till lilla hästen, trivs bra i dom sadlarna och hade sådan på min tävlingsponny förrut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka